رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباطات دیرینه تاریخی میان ایران و هلند می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه مراودات سیاسی و اقتصادی بویژه روابط پارلمانی فیمابین باشد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، "یوهانس دوما" سفیر هلند در تهران عصر روز گذشته (دوشنبه، 26 خرداد) با علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
 
لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط میان دو کشور گفت: ارتباطات دیرینه تاریخی میان ایران و هلند می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه مراودات سیاسی و اقتصادی بویژه روابط پارلمانی فیمابین باشد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش اتحادیه اروپا در توسعه مناسبات با کشورمان خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های فراوان اقتصادی و تجاری ایران وجود دارد و اتحادیه می‌تواند نقش مفیدی در توسعه مراودات سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران ایفا نماید.
 
در ادامه این دیدار، یوهانس دوما سفیر هلند در تهران با ابراز امیدواری از روند مثبت مذاکرات 1+5 با ایران گفت: توافق فراگیر طرفین می‌تواند موانع توسعه روابط تجاری و اقتصادی را رفع نمایند.
 
وی در پایان رایزنی و مشورت‌های مستمر میان مجالس دو کشور را برای ارتقاء سطح مناسبات لازم دانست و افزود: رفت و آمدهای پارلمانی می‌تواند به افزایش روابط ملت‌ها و توسعه مراودات فرهنگی منجر گردد.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار