مدیرجهاد کشاورزی نطنز گفت: در شهرستان 10 هزار دام سنگین شیری و گوشتی وجود دارد که 5 هزار رأس آن در گاوداری شیر و دام بنیاد رحمت‌آباد نطنز هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، عبدالرضا مهدی‌بادی دوشنبه شب در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان نطنز، اظهار داشت: شهرستان نطنز دارای یک هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی است که 7 هزار و 500 هکتار آن زراعی و 4 هزار و 500 هکتار آن باغی است.

وی افزود: این شهرستان از دو نوع آب و هوای کویری بادرود و کوهستانی نطنز برخوردار است و انواع میوه‌ها و محصولات زراعی در آن کشت می‌شود.

این مسئول تصریح کرد عمده محصولات کشاورزی شهرستان شامل گندم، جو، ذرت و صیفی‌جات است و در کشت زعفران طرق‌رود و به نطنز مقام اول استان را دارد و انار نادری بادرود هم جزو برترین محصولات کشور از لحاظ کیفیت بوده و مقدار قابل توجهی از آن به کشورهای خارج صادر می‌شود.

بادی همچنین درمورد دامپروری و دامداری در نطنز گفت: در شهرستان 10 هزار دام سنگین شیری و گوشتی وجود دارد که 5000 رأس آن در گاوداری شیر و دام بنیاد رحمت‌آباد نطنز هستند. 70 هزار دام سبک در منطقه وجود دارد و در هر دوره جوجه‌ریزی مرغداری گوشتی یک میلیون و هفتصد هزار قطعه جوجه پرورش می‌یابد.

وی همچنین به وجود 5 هزار کلنی زنبور عسل در نطنز اشاره کرد و گفت: 60 باب استخر ذخیره آب برای آبیاری قطره‌ای وبارانی در سطح منطقه بادرود فعال است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، دام ، گوشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.