رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه مشکلات پزشکان عمومی، اطفال، عفونی ،جراحان عمومی و متخصصان داخلی باید توسط دولت در نظرگرفته شود، گفت: ویزیت این پزشکان باید با کسانی که به اتاق عمل میروند تفاوت داشته باشد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار داشت:طرح تحول سلامت موفقیت آمیزه بوده اما مهم تداوم آن برای سالهای آتی است.

 وی با بیان اینکه بودجه طرح تحول سلامت برای سال آینده از هم اکنون باید مشخص شود، تصریح کرد:نظر دولت و وزارت بهداشت بر اجرا و تداوم این طرح است اما از بابت تامین بودجه های آن نگرانی وجود دارد.

 وی همچنین به مشکلات برخی از گروههای پزشکی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:متخصصان داخلی،پزشکان عمومی و جراحان عمومی و برخی دیگر از پزشکان که فقط ویزیت دریافت میکنند از پس مخارج مطب و امور معیشتی خود بر نمی آیند.

 به گفته خسرونیا باید توجه ویژه ای به این پزشکان شود و ویزیت دریافتی آنان با سایر پزشکانی که علاوه بر حق ویزیت به اتاق عمل رفته و از بابت انجام اعمال جراحی حق الزحمه دریافت میکنند ،تفاوت داشته باشد.

 وی تصریح کرد:بسیاری از پزشکان که از عهده مخارج مطب و پزشک برنمی آیند کار طبابت را رها کرده و در مشاغل دیگری مشغول به فعالیت میشوند.

 به گفته وی بطور قانونی در طی یکساعت چهار مریض باید توسط پزشک ویزیت شود که در طول هفته اگر پزشکی پنج روز مشغول به کار در یک مرکز درمانی باشد درآمد ناچیزی از بابت ویزیت عاید او میشود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار