رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: افزایش رشته های این دانشگاه موجب صدور خدمات فنی مهندسی به کشور های همسایه و درآمدزایی ارزی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


دکتر علی اکبر اختری گفت این رشته ها شامل کارشناسی ارشد رشته های مهندسی برق قدرت و مهندسی شیمی و کارشناسی رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی صنایع و فیزیک مهندسی هستند.

وی افزود:مراحل اخذ ۱۲ رشته دیگرنیز در دست پیگیری است.

سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه، با اشاره به دوبرابر شدن رشته های این دانشگاه، عنوان کرد: با افزایش این تعداد رشته که فارغ التحصیلان آن غالبا جذب بازار کار و صنعت می شوند، علاوه برارتقاء سطح علمی استان،در آینده نزدیک شاهد تولید و تبدیلعلم به ثروت و تأثیر بر بازارهای منطقه نظیر کشور عراق در صدور خدمات فنی مهندسی و درآمدزایی ارزی خواهیم بود و به نوعی از مهاجرت قشر تحصیل کرده ممانعت بعمل خواهد آمد که این موضوع خود از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

اختری با بیان اینکه دانشگاه محور توسعه است، یادآور شد: متأسفانه آمارهای رسمی نشان از عقب ماندگی استان در جذب دانشجو و رتبه ۲۵ این استان در شاخص تعداد دانشجو به ۱۰۰ هزار نفر را در بین استان های کشور نشان می دهد و در این راستا دانشگاه صنعتی کرمانشاه، ایجاد صندلی جهت تحصیلات تکمیلی و جلوگیری از مهاجرت علمی جوانان و سرمایه های این منطقه را وظیفه خود می داند.

وی با اشاره به شش رشته فعال کارشناسی در دانشگاه صنعتی کرمانشاه، تصریح کرد: با وجود اینکه روند اخذ مجوز از ابتدای تأسیس دانشگاه وجود داشته، ولی خوشبختانهدر نیم سال دومسال جاری شاهد جهش کمی هم به لحاظ تعداد رشته و هم به لحاظ پذیرش تعداد دانشجو خواهیم بود که این موضوع دانشگاه را به سمت تأسیس دانشکده های جدیدی نظیر دانشکده مدیریت مهندسی و دانشکده مجازی سوق می دهد.

اختری ادامه داد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه از جمله دانشگاه های معدودی بوده که موفق به راه اندازی رشته فیزیک مهندسی با گرایش اپتیک لیزر در منطقه شده است/س.

برچسب ها: کرمانشاه ، دانشگاه ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.