مجموعه " مستند مشاهیر ایران " كه به معرفی چهره‌های برجسته این مرز و بوم می‌پردازد در گروه ترجمه و دوبلاژ سیمای فرانسوی زبانگردانی شده است و پخش می‌شود.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مستند " مشاهیر ایران " كه از تولیدات سیمای اردوی این شبكه است، به مدیریت دوبلاژ رحمان رستم پور زبانگردانی شده است و از سیمای فرانسوی این شبكه پخش می‌شود.

مستند انیمیشن " مشاهیر ایران " كه زهرا اسدزاده گویندگی و ترجمه آن را انجام داده است به همت شهین فرامرزی ویراستاری شده است.

این مستند كه به صورت انیمیشن و برای سیمای اردوی شبكه بین المللی سحر به كارگردانی و تهیه كنندگی محمدرضا سعیدی تولید شده است به معرفی مشاهیر ایران زمین خواهد پرداخت.

كارهای گرافیكی این مستند را داریوش شفیعی انجام داده و امین هاشمی و محمدسلمانی انیماتورهای این انیمیشن بوده اند.

این برنامه بیوگرافی بزرگان ایران را به صورت گرافیك كامپیوتری به همراه نریشن به تصویر كشیده و مخاطبان با زندگی و شخصیت افراد برجسته ای همچون حكیم عمر خیام، فردوسی، عطار نیشابوری، نظامی گنجوی، جامی، باباطاهر، رودكی، حكیم صدرالمتالهین ملاصدرا، سنایی عزنوی، صائب تبریزی، شیخ محمود شبستری، شیخ شهاب الدین سهروردی، وحشی بافقی، سید جمال الدین اسدآبادی، خوارزمی، سید حسن مدرس، علامه مجلسی، شیخ فضل الله نوری، میرزای شیرازی، علامه امینی، سهراب سپهری، نیما یوشیج، شهریار، ملك الشعرا بهار، رهی معیری و پروین اعتصامی آشنا خواهند شد.

مستند " مشاهیر ایران " در 26 قسمت روزهای دوشنبه از ساعت 1:55 بامداد به وقت تهران برای مخاطبان سیمای  فرانسوی شبكه بين‌المللی پخش مي شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: شبکه ، سحر ، مشاهیر ، گرافیکی ، نریشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار