معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری که در مجتمع ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد این دانشگاه را یکی از پتانسیل های مهم برای توسعه شهرستان اهر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، دکتر سرقینی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر این شهرستان را به یک شهر دانشگاهی و قطب علمی تبدیل کرده است و می تواند دراین همایش نقش اساسی ایفاء کند.

وی، گفت: دراین شهرستان یکی از محور های مهم سرمایه گذاری بخش معدن می باشد که باید دراین خصوص با تمهیدات وحمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت حساب ویژه روی این بخش باز کرد.

این مقام مسئول، توسعه معدنی را یکی از محورهای مهم توسعه پایدار در منطقه عنوان کرد و افزود: این وزارتخانه آمادگی دارد سرمایه گذاران این بخش را در شهرستان اهر حمایت نموده و در صدور مجوز، مشاوره های فنی و اعطای تسهیلات یاری نماید.

وی، آغاز عملیات اجرایی کارخانه آهک هیدراته و گلوله های فولادی را در شهرستان اهر گامی عملی در تحقق اهداف سرمایه گذاری در حوزه معدن عنوان کرد و افزود: این طرح ها علاوه بر تأمین مواد اولیه مجتمع مس سونگون زمینه ای مناسب برای اشتغال جوانان منطقه نیز می باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به دیگر طرح های بزرگ معدنی فعال در شهرستان اهر نیز اشاره کرد و افزود: پروژه مس انجرد بزرگترین کارخانه مس بخش خصوصی در کشور می باشد که با سرمایه گذاری آقای مقیمی سرمایه گذار خوش فکر و فعال صنعتی استان دراین شهرستان در حال اجراست که با بهره برداری از این طرح زمینه برای اشتغال بیش از سیصد نفر فراهم می گردد.

وی، تأکید کرد در راستای دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری شهرستان اهر ستاد ویژه ای همزمان صنعت، معدن و تجارت استان و محل وزارتخانه تشکیل می شود تا سرمایه گذاران که در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری تفاهم نامه همکاری و سرمایه گذاری امضاء کرده اند در صدور مجوز، پیگیری امورات اداری و اختصاص تسهیلات بانکی مساعدت لازم انجام شود.

این مقام مسئول، به حضور حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دراین همایش نیز اشاره کرد و افزود: این حضور نشان از اهتمام ویژه مجلس به مناطق کمتر توسعه یافته و توجه به امر اشتغال و سرمایه گذاری می باشد که امیدواریم این تلاش ها و فعالیت ها بتواند گامی مثبت و عملی در تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث شعار سال و اقتصاد مقاومتی باشد.

وی، تعامل مثبت و سازنده ما بین مسئولین ارشد شهرستان را نکته ای مهم و کارآمد در توسعه منطقه برشمرد و این امر را یک امتیاز مثبت و اساسی برای شهرستان ذکر کرد.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.