روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت: قرار بوده است سامانه دفاع موشکی میدکورس از آمریکا در برابر کشورهایی مانند کره شمالی و ایران محافظت کند اما یک دهه پس از عملیاتی شدن آن و هزینه کردن 40 میلیارد دلار، این سامانه هنوز هم قابل اعتماد نیست و کارایی ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی لس آنجلس تایمز در گزارشی به قلم "دیوید ویلمن" اذعان کرد: ناکارآمدی این سامانه دفاع موشکی که روی زمین مستقر می شود حتی در آزمایش هایی که به طور دقیق برنامه ریزی شده و خیلی کمتر از حملات واقعی  چالش برانگیز است، نیز ثابت شده است. 

به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، موسسه دفاع موشکی آمریکا تاکنون 16 بار توانایی ردگیری این سامانه دفاعی را آزمایش کرده است که گزارش های دولت نشان می دهد در هشت مورد آزمایش ناموفق بوده است.

در پایان این گزارش، با وجود سال ها تلاش و وعده و وعید برای رفع کاستی ها، عملکرد این سامانه پس از آغاز مرحله آزمایشی در سال 1999 نه تنها ارتقا نیافته که بدتر هم شده است. از هشت آزمایشی که از زمان عملیاتی شدن سامانه دفاع موشکی میدکورس در سال 2004 انجام شده، پنج مورد ناموفق بوده است. آخرین آزمایش موفق این سامانه در پنجم دسامبر سال 2008 انجام شد. قرار است آزمایش دیگری اواخر این ماه در وندنبرگ در سواحل سانتا باربارا انجام شود.


انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار