نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: محوطه تاریخی شهریری در این شهرستان با تکمیل مطالعات و اقداماتی که در حال انجام است، به ثبت جهانی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ یونس اسدی امروز در نشست با مسئولان میراث فرهنگی در مشگین‌شهر اظهار داشت: قرار است تا پایان امسال پرونده مطالعاتی و مراحل مختلف پژوهش‌ها و تحقیقات در این حوزه به سرانجام برسد تا پرونده محوطه تاریخی شهریری برای ثبت جهانی در یونسکو به مرحله ثبت جهانی برسد.

وی ضرورت نگهداری از این منطقه را با اقدامات مناسب حفاظتی یادآور شد و افزود: نباید آثار و بناهای تاریخی این منطقه با گذر زمان و فرسایشی که در این منطقه حاصل می‌شود از بین رفته و یا دچار تخریب شود.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ارزشمندی این منطقه را به عنوان منطقه باستانی و تاریخی بیان کرد و یادآور شد: تلاش ما بر این است تا به هر شکل ممکن با همکاری و همراهی مسئولان میراث فرهنگی بتوانیم شهریری را با پوشش مناسب حفظ کنیم و قرار است از طریق سازمان میراث فرهنگی نیز منابعی در این زمینه تامین شده و در اختیار مسئولان اینشهرستان قرار گیرد.

اسدی از احداث بزرگ‌ترین موزه باستان‌شناسی در محدوده بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشگین‌شهر از قدمت و تاریخ کهن برخوردار است و آثار تاریخی به دست آمده نیز نشان روشنی از این تاریخ کهن است در صیانت از این آثار نیازمند مجموعه‌ای فاخر با عنوان موزه باستان‌شناسی هستیم تا همه این آثار ارزشمند در آنجا گردآوری شده و در معرض دید علاقه‌مندان، محققان و پژوهشگران قرار گیرد.

وی ادامه داد: اعتبار مناسب در این زمینه باید پیش‌بینی شود؛ به طوری که قرار است از طریق میراث فرهنگی یک میلیارد تومان برای احداث و راه‌اندازی این موزه تامین شود تا در سال جاری شاهدساخت و بهره‌برداری از این موزه باشیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: مشگین ، شهر ، ثبت ، جهانی ، شهریری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.