تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی‌اش در جام جهانی 2014 برزیل توانست مقابل تیم ملی نیجریه یک تساوی به دست آورد و به بازی‌های آینده امیدوار باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان نظرات جالبی در مورد تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل نیجریه دادند که در ادامه از نظر خواهیم گذراند.

محصص: جهانبخش می‌تواند مهره تأثیرگذاری در تیم باشد

مرتضی محصص در مورد ارزیابی تیم ملی ایران در مقابل نیجریه بیان کرد: معتقدم با در نظر گرفتن بازی تیم فوتبال نیجریه که قهرمان جام ملت‌های آفریقا در سال پیش است و 18 نفر از 23  بازیکن آن برای تیم‌های مطرح جهان بازی می‌کنند، ایران نتیجه بسیار خوبی گرفت و شروع خوبی داشت اگر با شکست ایران مواجه می‌شدیم احتمال حذف تیممان بسیار بود و بازیکنان روحیه خود را از دست می‌دادند و خوشبختانه این اتفاق پیش نیامد و بازیکنان تمرکز خوبی را بر روی پست‌های خود داشتند.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه افزود: برنامه دفاعی بازیکنان در زمین تدبیر شده بود و گرفتن کرنرها در هر 2 تیم نزدیک به هم بود و علیرضا حقیقی دروازه‌بان تیم فوتبال ایران در موقعیت‌های حساس بسیار خوب واکنش نشان داد و اشتباهات جواد نکونام در زمین بسیار کم بود اما برای تیم ایران بسیار زود است که بازیکنان با گرفتن کارت زرد و قرمز مواجه شوند.

وی در خصوص تعویض اشکان دژاگه اظهار داشت: تعویض این مهاجم بسیار به موقع بود زیرا دژاگه تعدادی از توپ‌ها را از دست داد و خسته به نظر می‌رسید و علیرضا جهانبخش جایگزین خوبی بود و می‌تواند مهره تاثیرگذاری در تیم باشد اما نیاز به زمان بیشتری دارد بتواند در زمین خود را نشان دهد.

محصص در ادامه افزود: معدود بازیکنانی که خوب دویدن را می‌دانند و مهره دفاعی بودند که وارد زمین حریف می‌شد و تیم را به جلو می‌داد خسرو حیدری بود.

وی در مورد ترکیب تیم فوتبال ایران عنوان کرد: کی‌روش ترکیب خوبی را انتخاب کرد و از تقسیم چهار سه دو یک 4-3-2-1 استفاده کرد.

محصص در خصوص بازی آرژانتین خاطرنشان کرد: در خصوص تیم فوتبال آرژانتین باید منطقی و منصفانه نظر دهیم چراکه تیمی بسیار قدرتمند است و بازی بسیار حساسی را در پیش خواهیم داشت.

زرینچه: برد نیجریه دور از دسترس نبود

کارشناس فوتبال در خصوص ارزیابی‌اش از تساوی تیم ملی ایران مقابل نیجریه گفت: ملی‌پوشان تاکتیک کی‌روش که بسته بازی کردن بود را خوب انجام دادند و یک تساوی با ارزش کسب کردند.

زرینچه در ادامه بیان کرد: به هر حال بازیکنان تمام توانشان را به کار بردند و یک تساوی به دست آوردند.

وی بیان کرد: اگر تیم ملی در یکسال گذشته در ضد حملات هم خوب کار می‌کرد آن وقت برد نیجریه دور از دسترس نبود.

کارشناسان فوتبال در خصوص اینکه تیم ملی با تساوی به هدفش رسید بیان کرد: به هر حال تیم ملی به دنبال تساوی در این بازی بود و توانست به آن برسد. ارائه بازی بسته سرلوحه تیم ملی بود و ملی‌پوشان فضای لازم را از بازیکنان نیجریه گرفتند.

وی در ادامه اظهار داشت: معتقدم که کی‌روش در یکسال گذشته علاوه بر تاکید بر بازی تدافعی باید ضد حملات را هم جزو برنامه تاکتیکی‌اش قرار می‌داد تا موقعیت‌ها تیم ملی در این بازی بیشتر می‌شد.

ملی پوش سابق تیم ملی در خصوص عملکرد علیرضا حقیقی در درون دروازه گفت: علیرضا حقیقی سال‌های قبل هم در درون دروازه تیم ملی بوده و با تجربه‌تر از قبل شده است به نظرم فرقی نمی‌کرد که چه دروازه‌بانی درون دروازه قرار می‌گرفت چرا که هر سه دروازه‌بان عمکرد خوبی دارند.
 
زرینچه در مورد نخستین بار است که تیم ملی در جام جهانی گل نخورده، بیان کرد: بازیکنان تیم ملی خوب کار کردند و به هدفشان که همانا کسب مساوی بود رسیدند. ملی‌پوشان در فاز دفاعی بسیار خوب عمل کردند و اجازه خودنمایی به بازیکنان نیجریه نداند.

وی در مورد دوندگی زیاد بازیکنان تیم ملی نسبت به نیجریه‌ای‌ها عنوان کرد:‌ زمانی که بازیکن قصد دارد که حریف را تحت فشار قرار دهد و فضا به حریف ندهد دوندگی‌اش بیشتر می‌شود. بر این اساس میزان دوندگی تیم ملی ایران نسبت به بازیکنان نیجریه بیشتر بود.

زرینچه در مورد احتمال اتخاذ همین سیستم مقابل آرژانتین تصریح کرد: کی‌روش باید بداند که بازیکنان آرژانتین همانند ملی‌پوشان نیجریه نیستند مهاجمان آرژانتین نسبت به مهاجمان نیجریه حرفه‌ای‌تر هستند و باهوشتر بازی می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: به هر حال بازیکنان تیم ملی حتی یک فضای کوچک هم نباید به آرژانتینی‌ها بدهند همچنین ملی‌ پوشان نباید در محوطه جریمه خطا کنند چرا که آرژانتینی‌ها در ضربات ایستگاهی بسیار عالی عمل می‌کنند به هر حال ملی‌پوشان نباید یک اشتباه کوچک مقابل آرژانتین انجام دهند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درخصوص بازی‌های پرگل در جام جهانی برزیل گفت: امسال تیم‌ها فوتبال هجومی را به فوتبال تدافعی ترجیح می‌دهند تیم ایتالیا با اینکه بسته بازی می‌کند اما درجام جهانی امسال تاکتیک هجومی را اتخاذ کرده است.

زرینچه در ادامه بیان کرد: فوتبال به سرعت در حال پیشرفت است و تیم‌ها به خاطر اینکه تماشاگران را از دست ندهند فوتبال رو به جلو ارائه می‌کنند.

بازیکن اسبق تیم ملی درباره پیش‌بینی‌اش نسبت به بازی‌های آینده تیم ملی در جام جهانی عنوان کرد: تیم ملی ایران انرژی‌اش را تا حدودی از دست داده است بر این اساس این تیم باید ریکاوری خوبی انجام دهد و بازیکنان با اعتماد به نفس بیشتر و انگیزه بالا مقابل آرژانتین ظاهر شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم تیم ملی فوتبال ایران 2 بازی آینده‌اش هم به مانند بازی با نیجریه ظاهر شود تا به مرحله بعد صعود کند.

نکیسا: کی‌روش درس بزرگی به من داد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: من سرمربی تیم ملی ایران را آدم منطقی دیدم و در بازی دیروز ایران مقابل نیجریه متوجه شدم که مربیگری احساسات نیست.

نکیسا اظهار داشت: من دیشب در حین بازی فهمیدم که چقدر کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران حرفه‌ای و منطقی است و ایران اولین جام جهانی بود که توانست بدون گل خوردن بازی‌ها را شروع کند.

کارشناسا فوتبال کشورمان ادامه داد: دیروز سرمربی تیم ملی شاهکار کرد و به همه نشان داد که چقدر حرفه‌ای و توانمند است.

وی اذعان کرد: من در مصاحبه‌های قبلی خودم چندین بار از سرمربی تیم ملی انتقاد کردم اما فهمیدم که اشتباه می‌کردم و دیروز کی‌روش به من درس برزگی داد که مربیگری احساسات نیست بلکه باید به صورت منطقی تیم را اداره کرد.

کارشناس کشورمان در مورد علیرضا حقیقی دروازه‌بان تیم ملی تصریح کرد: خیلی خوشحال شدم که حقیقی را درون دروازه دیدم حقیقی یکی از دروازه‌بانان خوب ایران است اما اصلا فکر نمی‌کردم در اولین بازی از وی استفاده شود.

نکیسا در پایان خاطر نشان کرد: دربازیهای قبلی و دوستانه بیشتر از داوری و احمدی استفاده می‌کردند اما حقیقی توانست خودش را به کی‌روش ثابت کند و حق این دروازه‌بان بود که فیکس درون دروازه ایران باشد. امیدوارم در بازی‌های بعدی که ایران در جام جهانی پیش رو دارد دروازه‌ ایران را بسته نگه دارد.

کربکندی: بازیکنان فراتر از انتظار بازی کردند

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص ارزیابی بازی ایران مقابل نیجریه گفت: همان طور که انتظار داشتیم کی‌روش شیوه دفاعی را انتخاب کرد و مشخص بود که با هدف گل نخوردن به میدان می‌رویم.

رسول کربکندی اظهار داشت: طبق انتظار با شیوه دفاعی مقابل نیجریه بازی کردیم و به غیر از 10 دقیقه اول ادامه بازی را تحت کنترل خود داشتیم.

وی ادامه داد: تفکر کی‌روش خیلی روی حمله نبود اما با طراحی که انجام داد به یک امتیاز دست پیدا کردیم و بازیکنان آنچه را که کی‌روش خواسته بود خوب انجام دادند و حتی فراتر از انتظار و با هدف و برنامه‌ریزی بازی کردند.

کارشناس دفاعی کشورمان در مورد عملکرد حقیقی بیان کرد: کی‌روش به حقیقی فرصت داد و حقیقی در اولین بازی گلی دریافت نکرد که ‌این مسئله مهمی برای تیم ما بود. به غیر از دقایق اول بازی که روی توپ ارسالی اشتباه کرد بازی قابل قبولی انجام داد و فشار فیزیکی و روحی‌ای که در اوایل مسابقه داشت کمتر شد.

کربکندی در خصوص بازی مقابل آرژانتین گفت: شیوه ما مقابل آرژانتین قطعا همین شیوه دفاعی است اما این بازی بحث جدایی دارد و باید هوشیارتر عمل کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ خلاقیت تیم ملی آرژانتین بسیار خوب است و در یک فضای کم می‌توانند خطر ایجاد کنند. اگر همین شیوه دفاعی را به کار بگیریم باید سعی کنیم فضای کمی برای آرژانتین ایجاد کنیم و کنترل بیشتری روی بازی داشته باشیم

باقری: تیم ملی در فاز حمله‌ای خوب عمل نکرد

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص تساوی تیم ملی ایران مقابل نیجریه گفت: ملی‌پوشان در فاز دفاعی بهتر عمل کردند و تاکتیک‌های مربی را به نحو احسن انجام دادند و توانستند یک تساوی بدست آورند.

کریم باقری در ادامه بیان کرد: با اینکه تیم ملی در فاز دفاعی بسیار خوب ظاهر شد اما در فاز حمله‌ای نتوانست خوب عمل کند. به هر حال تیم ملی توانست یک امتیاز از اولین بازی‌اش در جام جهانی کسب کنند.

باقری درباره اینکه هدف تیم ملی کسب تساوی بود، بیان کرد: این حرف درست نیست که تیم ملی برای تساوی به میدان آمده بود. تیم ملی در وهله اول به دنبال گل نخوردن بود و بعد قصد داشت که در فاز حمله به گل برسد. به هر حال ملی‌پوشان در بازی اول استرس داشتند و نتوانستند از موقعیت‌هایشان نهایت استفاده را ببرند.

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص بهترین بازیکن تیم ملی بیان کرد: بازیکن خاصی را من ندیدم که بهتر از بقیه بازیکنان باشد. همه بازیکنان در فاز دفاعی خوب بازی کردند و توانستند جلوی حملات نیجریه را بگیرند.

وی در خصوص عملکرد علیرضا حقیقی در درون دروازه عنوان کرد: حقیقی عملکرد خ.بی در درون دروازه داشت و توانست عکس‌العمل‌های مناسب مقابل حمله نیجریه‌ایها انجام دهد. وی در درون دروازه مطمئن ظاهر شد و مشکل خاصی نداشت.

باقری درباره عملکرد مهرداد پولادی بیان کرد: فوتبال بازی تک نفری نیست بر این اساس کل تیم زحمت کشیدند و بازی را به تساوی کشاندند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که تیم ملی بازی به بازی بهتر شود و بتواند به مرحله بعد صعود کند.

درخشان: تمام فوتبال خط دفاعی آن نیست/ بازی سختی مقابل آرژانتین داریم

حمید درخشان در خصوص بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل نیجریه گفت: تنها حربه‌ای که تیم ملی فوتبال ایران در بازی مقابل نیجریه داشت دفاعمان بود اما نتوانستیم راهکاری پیدا کنیم تا برنده بازی شویم.

وی افزود: اولین بازی ایران با تساوی به پایان رسید و تنها یک امتیاز به دست آوردیم که این موضوع کار ما را سخت کرد.

درخشان تصریح کرد: کار تیم ملی در مقابل دو تیم باقی‌مانده با توجه به امتیاز کمی که از بازی با نیجریه گرفتیم سخت است. باید بدانیم که همه فوتبال خط دفاعی آن نیست.

پیشکسوت فوتبال اذعان داشت: ما در این بازی از خط حمله کار خاصی ندیدیم و می توانم بگویم از دیگر بازیکنان کار زیادی بر نیامد.

وی در خصوص بازی تیم فوتبال نیجریه افزود: تیم نیجریه تا پشت محوطه جریمه خوب عمل کرد اما نتوانست تاکتیک خود را به شکل مناسبی تغییر دهد و موقعیت را برای خود فراهم کند.

درخشان اذعان داشت: این اولین بازی در جام جهانی بود که گل نخوردیم و مساوی شدیم اما باید به این نکته توجه کنیم که اگر با همین روش بازی کنیم کارمان در بازی‌های بعدی سخت می‌شود.

وی بیان داشت: تعویض اشکان دژاگه به موقع بود و بازیکن جایگزین توانست شیوه تاکتیکی کی‌روش را در زمین مسابقه اجرا کرد.

درخشان در خصوص نام نبردن از کاپیتان تیم ملی در بازی مقابل نیجریه عنوان کرد: به نظر من جواد نکونام تلاش زیادی در این بازی انجام داد و وظیفه‌اش را به خوبی انجام داد.البته باید برای کاپیتان تیم ملی اهمیت خاصی قائل باشند.

درخشان در پایان خاطر نشان کرد: بازی با تیم فوتبال آرژانتین کار سختی است که امیدوارم تیم فوتبال ایران بتواند از پس این تیم بر‌بیاید و باید برای رو در رو شدن با تیم ملی آرژانتین خط دفاعی‌مان قوی‌تر و تاکید بیشتری بر خط حمله داشته باشیم.

ورمرزیار: دفاع خوب، تساوی مقابل نیجریه را رقم زد

کارشناس فوتبال در خصوص ارزیابی‌اش از تساوی تیم ملی ایران مقابل نیجریه گفت: بازیکنان تیم ملی ایران در بازی مقابل نیجریه عملکرد خوبی داشتند.

صادق ورمرزیار در ادامه اظهار داشت : خوب عمل کردن و خوب دفاع کردن در هر بازی، موفقیت را در پی دارد و در این بازی بازیکنان ما خیلی خوب دفاع کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بازیکنان تیم نیجریه از لحاظ فیزیکی و تکنیکی در شرایط خوبی قرار داشتند ولی توانستیم امتیاز خوبی را کسب کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه اولین بازی جام جهانی است که هیچ گلی در آن به ثمر نرسید تصریح کرد: اگر بازیکنان تیم ما اعتماد به نفس بیشتری داشتند می‌توانستند چند گل به ثمر برسانند.
گاهی اوقات بعضی از موفقیت‌ها برای مجلات و خبرگزاری‌ها خوشایند نیست و این موضوع در خصوص بازی ایران مقابل نیجریه نیز صدق می‌کند، بازی دیشب برای مجلات خارجی ناخوشایند بوده است و بازی ایران مقابل نیجریه را بازی خواب‌آور و کسالت‌بار تفسیر کردند اما به نظر من بازی خوبی بود.

ورمرزیار درباره تاثیر این تساوی بر روحیه و اعتماد به نفس بازیکنان بیان کرد: در ابتدای بازی هر لحظه احساس می‌کردیم گل بخوریم اما هر چقدر پیش رفتیم شرایط بهتر شد و حتی در نهایت دیدیم که حتی بهتر از نیجریه بازی می‌کنیم، در مجموع این موضوع سبب شد اعتماد به نفس بازیکنان بالا برود ولی نباید اعتماد به نفس کاذب داشته باشند.

وی در مورد تعویض بازیکنان گفت: تا حدودی تعویض شجاعی وقت‌کُشی بود اما خسرو حیدری و اشکان دژاگه خیلی خسته شده بودند و تعویض درست و قابل قبول صورت گرفت.

کارشناس فوتبال در خصوص تعویض اشکان دژاگه و ناراحتی وی گفت: هنوز بازیکنان ما به شرایط حرفه‌ای خودشان نرسیده‌اند، در این بازی بیشترین فشار روی احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه و قوچان‌نژاد بود، زیرا بیشتر این سه بازیکن بودند که توپ را وارد زمین حریف می‌کردند. موفقیت تیم ابتدا مدنظر قرار داد و بعد از آن موفقیت بازیکن مطرح می‌شود. شاید دژاگه فکر می‌کرده نباید تعویض شود بخاطر همین ناراحت شده بود.

وی در خصوص عملکرد حقیقی به عنوان دروازه‌بان گفت: حقیقی به دلیل قد و قامت بلندش شرایط دروازه‌بانی را دارد. فشار زیادی روی دروازه تیم ملی ایران نبود ولی در کل عملکرد دروازه‌بانی نیز خوب بود.

ورمرزیار در خصوص عملکرد مهرداد پولادی بیان کرد: پولادی از جمله بازیکنانی است که بهترین بازیکن زمین بود. هم خیلی خوب نفوذ می کرد و در دفاع نیز خوب عمل کرد و خیلی خوب بازی را پوشش داد.

وی در خصوص ادامه همین نحوه و سبک در بازی مقابل آرژانتین اذعان داشت: قطعاً با ابزاری که داریم باید به همین سبک بازی کنیم و سبک و روش کار تیمی آنها را در نظر بگیریم و طبق آن عمل کنیم. بهترین راه این است که بحث دفاع خود را خوب تقویت کنیم و در بخش حمله بیشتر کار کنیم. از کناره زمین نیز با احتیاط وارد زمین شویم زیرا مدافعان کناری تیم آرژانتین خیلی قدرتمند است.

کارشناس فوتبال در مورد بازی مقابل آرژانتین این چنین پیش‌بینی کرد: خط هافبک و فوروارد آرژانتین خیلی خطرناک هستند و می‌توانند برای تیم ما دردسر‌ساز شوند. بازی مقابل آرژانتین خیلی سخت است.

ورمرزیار در خصوص بازی تیم آلمان در مقابل پرتغال خاطرنشان کرد: تیم ملی آلمان تیمی یک دست بود و خیلی خوب عمل کرد، در ضمن نیمکت قدرتمندی نیز داشت. تکیه تیم پرتغال بر کریستین رونالدو بود و کریستین نیز روز خوبی نداشت و اخراج پپه نیز باعث شد تیم پرتغال نتواند خوب عمل کند.

فنونی‌زاده: باید کمی جسورانه بازی می‌کردیم

کارشناسان فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی ایران می‌توانست کمی جسورانه بازی کند و از فرصت‌های بدست آمده بهترین استفاده را کند.

مهدی فنونی‌زاده اظهار داشت: شیوه بازی نیجریه برابر ایران این بود که از سانتر از جناحین بر روی دروازه تیم ما خطر ایجاد کند و از این طریق گل بزند اما خط دفاع ما عملکرد خوبی را داشت و به نظر من تیم ملی ایران می توانست کمی جسورانه بازی کند و از فرصت‌های بدست‌ آمده بهترین استفاده را کند.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: گل زدن به نیجریه کار سختی نبود و نیجریه تیمی نبود که ما بخواهیم روی آن حساب باز کنیم می‌توانستیم به این تیم گل بزنیم ولی سبک بازی ایران دفاعی و دلخوش به ضد حمله‌ها بود.

وی ادامه داد: از هم اکنون باید توجه تیم ملی کشورمان برای بازی با آرژانتین باشد باید مقابل این تیم باهوش باشیم سبک بازی آنها فرق دارد، تیم آرژانتین سرعتی هستند و باید برای هر یک از دقایق بازی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

فنونی‌زاده خاطرنشان کرد: شانس صعود برای تیم ملی ایران و پیش‌بینی آن سخت است باید منتظر بازی‌های بعدی ایران باشیم اما کسب یک امتیاز برای اولین بازی بد نبود.

رأفت: نیجریه شانسی برای صعود ندارد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: با وجود تفکرات دفاعی کارلوس کی‌روش گرفتن یک امتیاز برای تیم ایران مقدور بود اما این اتفاق نیافتاد.

پایان رأفت ازریابی خود از مسابقه ایران -نیجریه را اینگونه بیان کرد: تمام مردم ایران چند وقتی بود که برای تماشای این مسابقه منتظر بودند در 30 دقیقه اول تیم ما سردر گم بود ما دفاع می‌کردیم و زیر توپ می‌زدیم و بسته بازی کردیم البته نیجریه هم تاکتیکی برای گل زدن نداشتند و فقط در یکی 2 مورد موفق بودند.

وی ادامه داد: بازیکنان ایران با یکدیگر همدل بودند و در نهایت موفق شدند نیمه اول را با وجود اینکه مالکیت از آن نیجریه بود با تساوی بیرون بیایند در نیمه دوم هم در دقایق آخر وقتی حوصله بازیکنان تیم نیجریه سر رفته بود ایرانی‌ها میل به نفوذ پیدا کردند و کمی بازی بهتر شد.

رأفت تاکید کرد: هدف تیم ملی ایران در این دو ماه همین بود که فضاها را پوشش دهیم و گل نخوریم بازیکنان هم زحمت کشیدند اما تفکر کی‌روش دفاعی بود و ما با همین تفکر دفاعی به جام جهانی راه پیدا کردیم به طور حتم مردم و مسئولان فدراسیون حتی بازیکنان از گرفتن این یک امتیاز رضایت دارند.

وی افزود: بدون شک با این تساوی روحیه بازیکنان بالاتر خواهد رفت اما از نظر من نیجریه تیمی نبود که شانش زیادی برای صعود داشته باشد باید دید آیا این تفکر دفاعی مقابل تیم‌های آرژانتین و بوسنی هم جواب خواهد داد یا خیر؟ یا کی‌روش تفکر خود را تغییر خواهد داد.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: ایران کار سختی را مقابل حریفان بعدی خود دارد آرژانتین و بوسنی بازیکنان حرفه‌ای‌تری دارند و به مراتب از نیجریه بهتر کارخواهند کرد.

 ملی‌پوش سابق فوتبال کشورمان درباره ترکیب تیم گفت:‌ توجه به تفکر دفاعی کی‌روش بازیکنان باید کناره‌ها را ببندند ما راه نفوذ را بستیم بازیکنان ما هم همه عقب و در دفاع بازی کردند حتی دژاکه هم عقب بود و فقط قوچان‌نژاد بود که تا حدودی فرصت نفوذ داشت. با این تفکر همین ترکیب باید گذاشته می‌شد و کسی را نداریم که غیر اینها بازی کند.

*حقیقی چون گل نخورد خوب بود

رافت اعلام کرد: علیرضا حقیقی مانند سایر بازیکنان بود همه عملکرد یکسانی داشتند حقیقی هم توپی سمتش نرفت یا توپی در چارچوب فرستاده نشد که بتواند خودش را نشان بدهد ولی از آنجا گل نخورد می‌توان گفت که عملکردش خوب بود.

وی قوچان‌نژاد را به عنوان بهترین بازیکن ایران معرفی کرد: بازیکنان همه مانند هم بودند اما کمی شاید بتوان رضا قوچان‌نژراد را بهتر از بقیه دانست که در یکی یا دو حرکت عملکردش به چشم آمد.

*دژاگه نتوانست به تیم کمک کند

کارشناس فوتبال کشورمان درخصوص ناراحتی دژاگه از تعویضش در بازی مقابل نیجریه گفت: اشکان دژاگه باید مکمل خوبی درتیم داشته باشد که ندارد وی در بازی مقابل نیجریه نتوانست در حمله به تیم کمک کند زیرا ما تفکر حمله نداشتیم

جلالی: ایران عملکرد خوبی را مقابل نیجریه داشت

کارشناس فوتبال کشورمان گفت:‌تیم ملی در اولین بازی خود در جام جهانی عملکرد خوبی را داشت و بازی منطقی را به نمایش گذاشت.

مجید جلال اظهار داشت: تیم ملی کشورمان شب گذشته در اولین بازی خود در جام جهانی عملکرد خوبی را داشت و بازی منطقی را به نمایش گذاشت نوع ترکیبی که کی‌روش برای ایران انتخاب شده توانست این تک امتیاز خوب را برای ما بدست آورد.

وی افزود: شب گذشته ایران با شیوه دفاعی بازی می‌کرد و ایران نشان داد که می‌تواند موفق باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت:‌ این یک امتیاز خیلی ارزشمند بود خط دفاعی تیم ما در این بازی تنها نبود بلکه کل تیم هماهنگ و یک دست بازی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: از هم اکنون نمی‌توانم بگویم که تیم ما صعود می‌کند و این تفکر اصلا منطقی نیست باید بازی‌های بعد را ببینیم که ایران به چه نحو بازی می‌کند مسلما بازی ایران مقابل ‌آرژانتین سخت است و سبک بازی آرژانتین فرق دارد ما باید با انگیزه جلوی این تیم باشیم و بتوانیم از فرصت‌های بدست آمده به بهترین شکل استفاده کنیم.

محمودی: ایران با این شیوه در ادامه به مشکل برمی‌خورد/ پولادی و تیموریان بهترین بازیکنان ایران بودند

کارشناس فوتبال گفت: سیستم دفاعی برای بازی اول خوب بود ولی ادامه کافی نیست و باید ضد حمله را به شیوه بازی اضافه اول خوب بود ولی در ادامه کافی نیست و باید ضد حمله را به شیوه بازی اضافه کنیم.

کاظم محمودی اظهار داشت: سرمربی تیم ملی برای بازی دفاعی برنامه‌ریزی کرده بود و برای حمله برنامه خاصی نداشت. هرچند خط دفاعی به خوبی این برنامه را اجرا کرد و واقعا از نظر دفاع از دروازه مشکلی خاصی نداشتیم تنها مشکل مدافعان، همکاری با خط حمله بود.

ما بعد از دفاع و گرفتن توپ آن را مستقیما به حریف می‌دادیم و فقط از دروازه خودی دور می‌کردیم درصورتی که این بهترین موقعیت برای ضد حمله بود فقط از چند موقعیت برای ضد حمله استفاده کردیم.

وی در ادامه گفت: مهاجمان ما هم جایگیری خیلی خوبی نداشتند و همکاری بین آنها ضعیف بود.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: البته این سیستم برای بازی اول در مقابل نیجریه خوب گرفتن یک امتیاز برای شروع، خیلی به ما کمک می‌کند و حتی در روحیه بازیکنان تیم هم تاثیر مثبت دارد اما با این شیوه بازی در ادامه به مشکل برمی‌خوریم مخصوصا برای بازی با آرژانتین.

وی خاطرنشان کرد: این سیستم دفاعی برای بازی با آرژانتین کافی نیست و باید یک برنامه جدی برای استفاده از ضد حمله‌ها داشته باشیم چون معلوم نیست که دفاع خوب ما بتواند پاسخ حملات بازیکنان قدرتمند تیم آرژانتین را بدهند و اینجا ضد حملات است که به یاری تیم ما می‌آید و با این برنامه بعید نیست که ما بتوانیم از آرژانتین هم امتیاز بگیریم.

محمودی درباره بهترین بازیکنان تیم ملی در بازی با نیجریه گفت: همه بچه‌ها تلاش خود را کردند و اکثر آنها خوب بودند اما به نظر من تیموریان از بقیه بهتر بود. پولادی که چندین بار دروازه‌مان را نجات داد و تیموریان هم که در همه جای زمین نقش پررنگی را ایفا کرد.

محمد دایی: شانسی مقابل بوسنی و آرژانتین نداریم

مربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: شاهد بازی زیبایی توسط تیم ملی مقابل نیجریه نبودیم

محمد دایی گفت: تمریناتمان را به صورت منظم پیگیری می‌کنیم و تیم در حال تکمیل شدن است که این موضوع خودش به بهبودی تیم کمک می‌کند فعلا کاپیتان تیم ملی امید رضا نوروزی نتوانسته در اردو اردبیل به ما ملحق شوند.

دایی ادامه داد: ملی‌پوشان دیشب درکارهای دفاعی خوب ظاهر شدند و اما نتوانستند بازی زیبایی به نمایش بگذارند به نظرم نباید به فکر صعود از گروهمان باشیم همین که سربلند باشیم برایمان کافیست چون اگر می‌خواهیم به مرحله بعدی جام جهانی صعود کنیم باید هم به فکر حمله باشیم هم دفاع در غیر این صورت شانسی مقابل تیمهای قدرتمندی مثل بوسنی و آرژانتین نداریم

بوستانی: سیستم بازی ایران "بزن زیر توپ" بود

مربی استقلال گفت: سیستم بازی ایران مقابل نیجریه بزن زیر توپ بود.

کریم بوستانی گفت: بازیکن خوبی و ملی‌پوش تیم ارمنستان است که با عقد قراردادی یکساله آبی‌پوش شده و ما می‌توانیم از وی درچندین پست استفاده کنیم.

وی افزود: ملی‌پوشان در این دیدار از سیستم بزن زیر توپ کمک می‌گرفتند و فقط توپ را از زمین خودی دور می‌کردند امیدوارم این استرس در بازی‌های بعدی مقابل آرژانتین و بوسنی گریبانگیر تیم ملی ایران نشود و بازیکنان راحت‌تر بازی کنند.

عابدینی: کار تیم ملی برای بازی‌های بعد سخت شد

رئیس کمیته فنی باشگاه پرسپولیس در خصوص تساوی تیم ملی فوتبال مقابل نیجریه گفت: کار تیم ملی با این تساوی سخت شد چرا که تیم بوسنی قوی‌تر از نیجریه است.

امیر عابدینی افزود: تیم نیجریه حرفی برای گفتن نداشت و ما به تساوی بدست‌ آمده مقابل این تیم نباید دلخوش کنیم چرا که کارمان در ادامه بازی‌ها با این تساوی سخت‌تر شده است.

عابدینی در ادامه اظهار داشت: تیم ما بضاعت لازم را داشت و اگر هدفش مساوی نبود می‌توانست بازی را ببرد. به هر حال ما نباید دلمان را خوش کنیم که توانایی برد بوسنی را داریم.

رئیس کمیته فنی باشگاه پرسپولیس درباره عملکرد حقیقی در درون دروازه گفت: حقیقی قد و قامت مناسبی دارد و با دست‌های کشیده‌اش توپ های ارسالی از جناحین را به خوبی دفع می کند. بر این اساس کی‌روش برای این بازی که نیجریه‌ایها در جناحین زمین خوب کار می کنند حقیقی را درون دروازه گذاشت تا توپ های ارسالی را دفع کنند. به نظرم کی‌روش بهترین‌ نفرات را به زمین مسابقه فرستاد.

وی درباره رکورد علیرضا حقیقی در گل نخوردن به نسبت دیگر دروازه‌بان‌های تیم ملی گفت: البته این یک رکورد برای حقیقی ثبت می شود اما این موضوع با واقعیت‌ها فرق می‌کند. دروازه‌بان‌های سابق ما در تیم ملی با تیم‌های مطرحی همچون پرتغال،آلمان، مکزیک و هلند گل دریافت کردند اما تیم نیجریه یک تیم دست و پا بسته بود و ما هیچ چیز از این تیم ندیدیم.

عابدینی در ادامه اظهار داشت: نیجریه یک تیم خسته بود و از قدرت بدنی‌اش کاسته شده بود و تاکتیک مناسب نداشت. اگر بازی تیم ملی مقابل نیجریه ساعت ها ادامه داشت باز هم نیجریه توان گل زدن نداشت.

رئیس کمیته فنی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: ما برای برد مقابل نیجریه به میدان نرفتیم. موقعی که دژاگه بیرون آمد و جهانبخش جایگزینش شد من خیال کردم که تیم ملی قصد برد نیجریه را دارد اما تیم ملی حالت تدافعی‌اش را تا پایان بازی حفظ کرد. کی‌روش سرمربی تیم ملی هم از تساوی راضی بود و خیلی خوشحال از کسب این نتیجه بود.

عابدینی درباره ناراحتی دژاگه بعد از تعویض بیان کرد: دژاگه ناراحتی‌اش از خودش بود که نتوانسته تاکتیک‌های کی روش را به خوبی در زمین اجرا کند. دژاگه یک بازیکن حرفه ای است و به خاطر تعویض ناراحت نمی‌شود.

وی درباره اینکه تاکتیک تیم ملی مقابل آرژانتین به مانند بازی با نیجریه خواهد بود یا نه، بیان کرد: کاری که تیم نیجریه نتوانست بکند و در مقابل 5 مدافع ما مشکل داشت آرژانتین با این مشکل برخورد نمی‌کند.

عابدینی در ادامه تصریح کرد: تیم ملی چاره ای ندارد که همان تاکتیکی که مقابل نیجریه ارائه کرد برابر آرژانتین هم اجرا کند. به نظر می‌رسد نکونام و تیموریان دو هافبک دفاعی مقابل آرژانتین در خط دفاعی می‌مانند و به جلو نمی‌آیند.

عابدینی در خصوص پیش‌بینی‌اش نسبت به بازی‌های آینده تیم ملی تصریح کرد: به نظرم کار تیم ملی با کسب تساوی مقابل نیجریه سخت‌تر شده است. ما مقابل نیجریه به برد نیاز داشتیم چرا که بوسنی نسبت به نیجریه قوی‌تر است و تیم ملی کار سختی مقابل این تیم خواهد داشت.

وی درباره تعداد گل زیاد در جام جهانی برزیل بیان کرد: اکثر تیم‌ها برای گل زدن در جام جهانی برنامه دارند. تیم آلمان فاصله دفاع تا حمه‌اش زیاد نیست و آنها برنامه‌ریزی کردند که خیلی سریع از دفاع به حمله بروند و گل بزنند.

وی در ادامه اظهار کرد: اکثر تیم‌ها با هدف پیروزی به جام جهانی آمدند. به نظرم گر بردی در جام جهانی نباشد این جام عظمت پیدا نمی‌کند. رونالدو فوق ستاره جهان در مقابل مدافعان آلمانی نتوانست موفق باشد. تیم پرتغال در مقابل تیم سرعتی و تاکتیکی آلمان دست و پا بسته بود.

عابدینی بیان کرد: تیم اسپانیا قدرتمند و با برنامه در مقابل هلند کم آورد. تیم هلند حرف تازه‌ای برای گفتن در این جام جهانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بازی تیم ملی ایران مقابل نیجریه فقط ایرانی‌ها را خوشحال کرد و مابقی هواداران فوتبال از این تساوی رضایت نداشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نیجریه ، کارشناسان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار