محمدعلی دشتی‌پور، از شرکت بیش از 5 هزار دانش‌آموز در جشنواره علمی پژوهشی پژوهشسراهای دانش‌آموزی تهران خبر داد.

محمدعلی دشتی‌پور، دبیر نخستین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سرای دانش‌آموزی تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این جشنواره در چهار بخش از جمله بخش نمایشگاهی در حال برگزاری است و در این بخش دستاوردها طی 10 سال گذشته پژوهش سرا دیده می‌شود.

وی افزود:این دستاوردها شامل ثبت اختراعات و مقالاتی که در دانشگا‌ه‌ها و در همایش‌های مختلف خارج از کشور موفق بر کسب رتبه شدند، می‌باشد.

وی با اشاره به هدف بخش نمایشگاهی افزود: از اهداف این بخش شناسایی ظرفیت و توان پژوهش سراها برای آنکه بتواند دانش‌آموزان را استعدادیابی نماید.

دشتی‌پور، با اشاره به این که المپیاد و بازی‌های خلاق بخش دوم این جشنواره به شمار می‌آید، گفت: این بخش در چهار رشته‌ی ریاضی، ادبیات، علوم و حوزه حسی و حرکتی و تولید محتوا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش سوم مسابقات است که در 26 رشته به طور همزمان در حال انجام است همچنین بخش نهایی این جشنواره حوزه‌ی علوم انسانی است که برای نخستین بار به سیستم پژوهشسراها ورود پیدا کرده است.

دشتی‌پور با بیان این مطلب که برگزیده‌ی رشته‌های ادبی و هنری به اضافه 25 پروژه‌ی پژوهشی فردا مورد دفاع و داوری قرار می‌گیرند، اظهار داشت: از جمله اهداف پژوهشسراها این است که آموزش کشور را به سمت پژوهش محور شدن هدایت نمایند و به همین منظور نیز فعالیت‌هایی را در قالب انجمن‌های علمی و فرآیندهای حل مسئله انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره بیش از پنج هزار دانش‌آموز به طور مستقیم شرکت کرده‌اند، افزود: این جشنواره کار خود را از دی ماه سال گذشته در مناطق شهر تهران آغاز کرده و در اسفندماه نیز تیم‌های شرکت کننده معرفی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار