وزیر دادگستری گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران علی رغم اتفاقاتی که در منطقه افتاده است در امنیت کامل به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "مصطفی پورمحمدی" وزیر دادگستری در جلسه فرماندهان و مسئولان عقیدتی پایگاه‌های بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضاییه به خصوص آیت‌الله "بهشتی" و "شهید قدوسی" گفت: آن چه این شهیدان گرانقدر برای ما گذاشتند و سبب شد که ماندگار بمانند توجه به این نکته بود که آن‌ها به آرمان‌ها و باورهای خود پای‌بند بودند.  
 
وی افزود: این شهدا توانستند با پایبندی به آرمان‌ها و اهداف خود به درجه شهادت نایل شوند.  
 
وزیر دادگستری تصریح کرد: متاسفانه کسانی که کمتر اهل عمل هستند بیشتر شعار می‌دهند و ادعا دارند و این سبب می‌شود که عملشان با افکارشان متضاد باشد.  
 
وی تاکید کرد: گروه‌های تحمیلی استکباری و ضد انسانی یکی از کارهایشان انجام عملیات‌های روانی، شعار و افکارشان با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه آن چه ما در سطح دستگاه قضایی در جهت استنباط از فرهنگ بسیجی و تفکر این قشر مشاهده می‌کنیم با تفکر واقعی آن تفاوت بسیاری دارد زیرا در اخلاق و رفتار بسیجی شعار و ادعا معنایی ندارد و بسیج به معنای واقعی عمل کردن به آرمان‌ها است.
 
وزیر دادگستری افزود: متاسفانه پیام بسیج به معنای واقعی در اجرا، حکم و ادارات نمود پیدا نکردند از این رو ما باید در جهت پیوند عمیق با تفکر بسیجی وارد عمل شویم.  
 
وی با اشاره به اتفاقات اخیری که در منطقه و کشورهای همسایه در حال رخ دادن است گفت: بازیگران این صحنه یا برخی از کشورهای منطقه هستند که در اتفاق افتادن این حوادث تاثیرگذارند و پول بسیاری را خرج می‌کنند و بازیگران دیگر آن نیز کسانی هستند که از دور این اتفاقات را مدیریت می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: اقداماتی که در منطقه در جهت ناآرامی صورت می‌گیرد مورد تنفر همه مردم جهان است.
 
وی تصریح کرد: فعالین سیاسی که در شکل گرفتن این اتفاقات تاثیرگذار هستند حافظ مستبدان منطقه هستند و یا به دشمنان منطقه وابسته‌ هستند و سبب اضمحلال و درگیری‌های ایجاد شده در کشورهای منطقه هستند که متاسفانه در این مسیر نیز برخی از علمای دینی از آن‌ها حمایت می‌کنند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: دولت‌های خارجی که صاحب ادعا هستند و در دفاع از حقوق بشر، کودک، زنان و اقوام رسوایی و افتضاح را به اوج رسانده‌اند در جهت حمایت از این گروه‌ها وارد عمل شدند و باید به آن‌ها بگویم که هیچ فردی حتی یک آمریکایی نمی‌تواند از رفتار گروهک‌های تروریستی دفاع کند.
 
وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با همه مشکلات و فاصله‌هایی که با برخی از آرمان‌ها وجود دارد کشوری است که در امنیت و تعادل سیاسی مناسب قرار دارد و علی رغم حاکم بودن دیدگاه‌های مختلف توانسته است از ظرفیت نیروهای انقلابی و بسیجی برای ارتقای نظام استفاده کند.
 
وزیر دادگستری با بیان این که جایگاه جمهوری اسلامی ایران یک جایگاه قابل احترام و تاثیرگذار است اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که ما باید فرهنگ تلاش و خدمت را سبک زندگی خود قرار دهیم لذا به طور حتم اگر فرهنگ بسیجی بودن را مد نظر قرار دهیم به این مولفه‌های می‌رسیم زیرا بسیجی به معنای مسئولیت پذیری است.
 
وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری همچنین بارها تاکید کردند که باید از منابع به خوبی استفاده کنیم لذا ما می‌توانیم با توجه به منابعی که در اختیار داریم در جهت افزایش جمعیت به بیش از 80 میلیون نفر وارد عمل شویم.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: در فرهنگ بسیجی توجه به این نکته که مردم باید در صحنه حضور داشته باشند نهادینه شده و نیروهای بسیجی باید از تمام منابع فکری و جسمی خود در جهت اعتلای کشور استفاده کنند.  
 
وزیر دادگستری در پایان در راستای درخواست برگزاری یادواره شهدای قوه قضاییه گفت: با توجه به این که ما هفته قوه قضاییه را به مناسبت شهادت آیت‌الله بهشتی و جمعی از شهدای این قوه برگزار می‌کنیم تاریخ7 تیر زمان بسیار خوبی برای برگزاری یادواره شهدای قوه قضاییه محسوب می‌شود لذا از دوستان انتظار داریم که در جهت انجام اقدامات لازم برای برگزاری این همایش از جمله شناسایی شهدای قوه قضاییه وارد عمل شوند تا زمینه لازم برای برگزاری این یادواره در سال آینده فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار