مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت : برای مبارزه با این بیماری مقداری محلول بردوفیکس و اکسی کلرومس در بین کشاورزان توزیع شده است .

غلامرضا کافی به مناسبت هفته ی جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود :سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در شهرستان 27 هزار هکتار می باشد که 5 هزار هکتار آن را محصولات زراعی و 22 هزار هکتار را محصولات باغی به خود اختصاص داده است .

وی با بیان این نکته که مکانیزه کردن بخش کشاورزی می تواند در افزایش تولید مؤثر باشد گفت : شهربابک یکی از شهرستانهای ممتاز در این زمینه است .

کافی با اشاره به مرغداریهای موجود در شهرستان تصریح کرد : نیاز شهرستان به یک کشتارگاه طیور احساس می شد که در این زمینه با پیگیریهای به عمل آمده از طریق بخش خصوصی کار ساخت آن آغاز شده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک عنوان کرد : خشکسالی های اخیر باعث کمبود آب در منطقه شده است و می طلبد که کشاورزان باغها و اراضی زیر کشت خود را به سیستم آبیاری نوین مجهز کنند و جهاد کشاورزی در این زمینه حاضر به همکاری با آنها است.

وی از صدور مجوز برای طرح های احداث گلخانه هیدروپونیک ، پرورش قارچ ، گل و گیاه زینتی ، احداث 5 گلخانه در بخش جوزم خبر داد و افزود : مجوزهایی هم برای پرورش دامهای سبک و سنگین ، مرغ گوشتی و سایر طیور در شهرستان صادر شده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک خاطرنشان کرد: پارسال به 2 هزارو 500 اصله نهال پسته ، هزار اصله نهال گل محمدی و دو هزار اصله نهال انار، یارانه پرداخت شده است .

کافی توزیع مکمل های دامی ، برگزاری کلاسهای آموزشی روشهای نوین کشاورزی ، لایروبی 12 رشته قنات و توزیع سوخت موتورپمپ های کشاورزی را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی شهربابک در سال 92 اعلام کرد و گفت : 110 هکتار از کشاورزی شهرستان پارسال زیر پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار گرفته است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.