معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران از آغاز فرایند اجرایی موتور سیکلت برقی به ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تشکری هاشمی در نشست خبری که عصر  امروز در محل معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران با حضور اصحاب رسانه و برخی خودرو سازان برگزار گردید  به مرگ تدریجی و مسمومیت شهروندان ناشی از آلاینده ها اشاره نمود و اظهار داشت : همه ما در این زمینه مسئولیم چرا که اگر سالانه میلیونها نفر از مردم به بیماری های تنفسی قلب و عروقی و خونی مبتلا می شوند در اثر یک پدید طبیعی نبوده و بلکه تنها به دلیل غفلت مسئولان و تأمین کنندگان سوخت خودروها موتورها و برنامه ریزان شهری بوده است.

وی مهمترین دلیل آلودگی هوای شهر تهران را ذرات معلق زیر 5/2 میکرون اعلام کرد و اظهار داشت: تمامی این موارد ناشی از احتراق موتورهای بنزینی بوده ضمن این‌که باید در نظر داشت موتورهای بنزینی علاوه بر آلودگی صوتی هوا و حرکات پرخطر عامل بیش از 50درصد از کشته شدگان کشور هستند که عابرین پیاده در این زمینه بیشتر هستند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که میزان کشته شدگان عابرین پیاده با موتوهای احتراقی 70درصد است اظهار داشت:سالانه در تهران 1400نفر در اثر تصادفات می‌میرند که هرچند این میزان در سال های اخیر به 800 نفر کاهش یافته اما این موارد را نمی‌تـوان نادیده گرفت چرا که بخش از آن به دلیل بی‌کیفیتی تولیدات حمل و نقلی است.

تشکری هاشمی ترویج موتورسیکلت‌‌های برقی را یکی از تاکیدات شهردار تهران عنوان نمود و افزود: این طرح در شهرهای دیگر نیز اجرا خواهد شد چرا که تجربه بی آر تی در تهران علی رغم مخالفـت‌های اولیه در بدو اجرای این طرح و توسعه آن به شهرهای دیگر مؤید این امراست.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه با بیان این‌که این برنامه بخش از برنامه 5 ساله در شهرداری تهران است به دریافت 40میلیاردتومان اعتبار در خصوص این طرح در امسال اشاره نمود و افزود: یارانه‌های متعددی در این بخش از قبیل فراهم نمودن برق رایگان برای موتور سیکلت‌های برقی پیش بینی شده است.

تشکری‌هاشمی با اشاره به  این‌که اکنون در دنیا موتورسیکلت‌ها هیبریدی مورد استفاده قرار می‌گیرد اظهار داشت: با توجه به سرعت متعادل پیش بینی شده در موتورهای برقی و عدم مانور پرخطر در این موتورها شاهد بی‌انضباطی‌های اجتماعی با به کارگیری موتورها نخواهیم بود.

وی با عنوان این‌که فاز اول اجرای این طرح در بازار تهران خواهد بود اظهار داشت: ما نه به دنبال انحصار هستیم و نه اجازه ورود محصول نا مرغوب چینی و کشورهای دیگر را به کشور می دهیم هدف ما تولید موتور سیکلت موردنیاز با کیفیت برای اقشار کارگر، دانشجو و  بازاری و ....است.
 
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این‌که ما نه به دنبال اسقاط و نه به  دنبال تعویض موتور سیکلت‌ها هستیم افزود: هدف مدیریت شهری تنها حمایت از خریدارن و استفاده از موتور سیکلت‌ها ضمن این‌که با هماهنگی به عمل آمده با بانک شهر 80 درصد از مبلغ مورد نیاز جهت خرید موتور های برقی  از طریق پرداخت تسهیلات به شهروندان اعطا می‌شود.

تشکری هاشمی در پایان با تأکید بر این‌که علاوه به بعد مادی ابعاد معنوی نیز در جهت سرویس دهی بهتر به صاحبان این موتورها داده خواهد شد خاطرنشان کرد: تا 3 ماه آینده شاهد ورود موتور برقی با ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: موتور سیکلت ، سوخت ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۲:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
سلام وخسته نباشید به خبرنگاران باشگاه میخواستم لطف کنید واز مسولین بپرسید ایا اتومبیل شخصی برقی هم راهکار مناسبی جهت تحقق این اهداف هست یا خیر ؟ اگر هست چرا مقامات پیگیر این موضوع نیستند تا همانند این موتور سیکلتها با حمایت دولت انجام شود در ضمن برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده هم مشوق خوبی است . لطفاً پاسخ بنده را بدهید با تشکر از همه ی شما برادران وخواهران گرامی
آخرین اخبار