رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: مطابق قانون متهمان متواری فتنه 88 تعقیب کیفری هستند و دستگاه قضا به صورت غیابی به پرونده آنها رسیدگی می‌کند.

"غلامحسین اسماعیلی"در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر یکی از متهمان فتنه 88 مبنی بر اینکه فراریان فتنه می‌توانند به ایران بازگردند، اظهار داشت: دادستان کل کشور در این زمینه توضیحات مبسوطی را ارائه کرده و این در حالی است که برابر مستندات و دلایل جمع‌آوری شده، افرادی که در ایام حضور در ایران مرتکب جرایمی شده‌اند، باید به تناسب جرم خود محاکمه شوند.
 
وی ادامه داد: چنانچه فردی حتی پس از خروج از کشور، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیتی انجام داده باشد، این مهم نیز قابلیت پیگیری کیفری دارد.
 
اسماعیلی افزود: قوه قضائیه درمورد برخی اشخاص به مستنداتی رسیده و آنها در مظان اتهام قرار گرفته‌اند، بنابراین برابر ضوابط و مقررات قانونی تعقیب کیفری در مورد آنها انجام می‌شود، به طوری‌ که پرونده برخی از آنها در حال رسیدگی است و چنانچه آنها به ایران بازگردند، محاکمه آنها حضوری است و ما از این امر استقبال می‌کنیم، اما در غیر این صورت آنها به صورت غیابی محاکمه می‌شوند.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان خاطرنشان کرد:  مطابق قانون متهمان متواری فتنه 88 تعقیب کیفری هستند و دستگاه قضا به صورت غیابی به پرونده آنها رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار