نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم دولت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز کمتر از ۴۰درصد است .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ قادری با اشاره به حضور دولت در مناطق ویژه به عنوان عاملی در جذب کمکهای ملی، گفت: سهم دولت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز کمتر از ۴۰درصد است و این منطقه دولتی محسوب نمی شود.

قادری با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز دارای سه سایت صنعتی، ویژه سلامت و ویژه دانشگاهی است افزود: منطقه ویژه صنعتی تقریبا موفق عمل کرده اما در مناطق ویژه سلامت و دانشگاهی تعلل وجود داشته و اقدامی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونق صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، این سایت را از سایتهای فعال در کشور دانست و ادامه داد: در این سایت صنعتی 40 واحد فعال وجود دارد و حدود 40 واحد نیز در حال ساخت است.

قادری با اشاره به مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد، گرانی زمین را یکی از این عوامل معرفی کرد و گفت: گرانی زمین در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به دلیل دولتی نبودن این منطقه است و این منطقه نمیتواند از منابع ملی کمک بگیرد.

وی با بیان اینکه قانون و مقررات برای مناطق ویژه اقتصادی کامل و جامع است، ادامه داد: نیازی به ویژه دیده شدن مناطق ویژه اقتصادی در سراسر کشور وجود ندارد چرا که سبب ایجاد قوانین متعدد میشود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با مقایسه مزیتهای مناطق ویژه اقتصادی، گفت: معافیت از قانون کار، معافیت از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و معافیت عوارض از جمله مزیتهای منطقه ویژه اقتصادی است که می تواند عامل جذب فعالان اقتصادی به این منطقه شود.

انتهای پیام/س


برچسب ها: سهم ، دولت ، اقتصادی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.