معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیده شدن حقوق مطبوعات در قانون مطبوعات کشور، گفت: ضروری است تا قانون مطبوعات چندین بار توسط اصحاب رسانه مطالعه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، حسین انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کرمان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد ، با اشاره به اینکه یک خبرنگار باید بر حوزه کاری خویش اشراف داشته باشد، افزود: لازم است همه کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، قانون مطبوعات را چندین بار مطالعه کنند.

وی با اشاره به ماده 4 این قانون که "هيچ مقام دولتي و غيردولتي حق ندارد براي چاپ مطلب يا مقاله اي درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآيد و يا به سانسور و كنترل نشريات مبادرت كند"، افزود: در همین ماده آمده است: "چنانچه این مورد ثابت شود از 6 ماه تا دو سال انفصال خدمت در پی دارد"،البته مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات لازم‌الاتباع است.

انتظامی تصریح کرد: قانون مطبوعات کشور ، هم حقوق مطبوعات و هم حقوق شهروندی و ملی را حمایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه عمومی مدیران دولتی کمک می کند که خصلت فرهنگی در مدیران اصلاح شود، یادآور شد: معمولاً میزان انتقاد پذیری و تحمل مدیران در شهرستان ها در فعالیت های رسانه ای پایین است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بیمه خبرنگاران با اشاره به اینکه هر کس بیمه خبرنگار را پرداخت کند به نوعی وی را وامدار خودش کرده است ، گفت: شاید پرداخت بیمه خبرنگار توسط دولت، به ظاهر خیرخواهانه باشد اما در حقیقت استقلال خبرنگار را از او می گیرد.

انتظامی با بیان اینکه صاحبان امتیاز مکلف به بیمه کردن خبرنگاران خود هستند، افزود: البته یک خبرنگار هم باید تمام وقت خود در اختیار مجموعه رسانه ای باشد که در فضای رسانه ای کشور ، کمتر خبرنگاری وجود دارد ، تمام وقت فعالیت رسانه ای انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه بهترین مرجع برای صدور کارت خبرنگاری ، همان مؤسسه رسانه ای محل فعالیت خبرنگار است، خاطر نشان کرد: اصالت با کارت خبرنگاری خود رسانه هاست.

انتظامی با اعلام اینکه خانه مطبوعات نباید دولتی باشد وگرنه خانه دولت می شود ، تصریح کرد: سیاست دولت ، واگذاری امور به خود مردم است.

وی رقابت دولت با صنوف را کاری اشتباه دانست و یادآور شد: صنف تشکلی مردمی است که که در هر حوزه تشکیل می شود و خانه مطبوعات نیز همان تشکل صنفی حوزه رسانه است./س


برچسب ها: خبرنگار ، اشراف ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.