شخصیت های مذهبی، پژوهشگران و کارشناسان مصری تاکید کردند که تفکرات تروریست‌های بعثی تکفیری هیچ رابطه ای با اسلام ندارد، و این گروه در حال اجرای توطئه ای در عراق است که توسط برخی کشورهای منطقه تامین مالی می شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، شخصیت های مذهبی، پژوهشگران و کارشناسان مصری تاکید کردند که تفکرات گروهک تکفیری داعش هیچ رابطه ای با اسلام ندارد، و این گروه در حال اجرای توطئه ای در عراق است که توسط برخی کشورهای منطقه تامین مالی می شود.

شیخ "علوی امین " از علمای الازهر مصر روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: " آمریکا در پشت همه این اقدامات قرار دارد و صهیونیسم جهانی نیز گروهک موسوم به داعش را برای اجرای نقشه های استکبار تحریک می کند.

این عالم الازهر افزود: این گروه ادعای مسلمانی دارد اما اسلام از آنان منزه وبری است.

وی تاکید کرد که این افراد مسلمان نیستند و اگر اسلام را به درستی درک می کردند این گونه رفتار نمی کردند اینان فقط به ظاهر مسلمان هستند.

"علاء ابو زید" عضو دبیر خانه تجمع عربی و اسلامی حمایت از مقاومت در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: حامیان گروهک تروریستی داعش و برخی کشورهای منطقه که این گروهک را تغذیه می کنند، معروف و شناخته شده هستند.

"نبیل نعیم" متخصص مسایل گروه های اسلامی در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد: گروهک داعش از نظر اهل تسنن مردود و مذموم است همچنین این گروه اعضای زیادی ندارد تا بتواند این همه از سرزمین عراق را بپیماید.

"نشوی الادیب" نویسنده و خبرنگار مصری به شبکه العالم گفت: "توطئه گسترش تروریسم در منطقه پایان نخواهد یافت. این توطئه بزگ از سالها پیش برنامه ریزی شده و داعش نیز ابزاری برای تحقق اهداف صهیونیستها و امریکا برای تجزیه جهان عرب است."

"علاء ابوالعزائم" از شیوخ صوفی در کفت وگو با العالم اظهار داشت: آنها به نفع رژیم صهیونیستی گام برمی دارند و ما این  را نیز می دانیم  که روزانه به آنان هزار دلار دستمزد می دهند.

وی افزود: تروریست های داعش، عناصر ضعیف و گرسنه ای هستند که اگر به آنان بگویید برای کشتن پدرت هزار دلار می دهیم فوری دست به کار می شوند؛ زیرا به هیچ اصلی اعتقاد ندارند و به هیچ وجه مسلمان نیستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضارياحي نژاد
۲۲:۱۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
ماتااخرپشت سررهبرجهان تشيع(ايت الله خامنه اي)هستيم واماده شهادت وامريكاواسرائيل و...هيچ غلطي نميتوانندبكنندو...
آخرین اخبار