روزنامه گلوبال تایمز، انگلیس را یک امپراطوری "پیر و رو به زوال" خواند که "کارهای غیرعادی" انجام می‌‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روزنامه گاردین، همزمان با سفر لی ککیانگ، نخست‌وزیر چین به انگلیس، روزنامه گلوبال تایمز، انگلیس را کشوری "پیر و رو به زوال" خواند که برای پنهان کردن قدرت رو به افول خود، دست به "کارهای غیرعادی" می‌زند.

این روزنامه که متعلق به حرب مردمی "پیپلز دیلی" است، در ادامه گزارش خود نوشته است، "فقط کشوری رو به پیشرفت همچون چین می‌تواند وضعیت انگلیس رو به زوال را درک کند."

روزنامه گلوبال تایمز در رابطه با سخنان مقامات انگلیسی مبنی بر مخالفت با ملاقات لی با ملکه این کشور نوشته است، "چنین رفتاری در یک فضای دیپلماتیک کاملا خنده‌دار است. این موضوع فقط کوته‌فکر بودن مسئولان و رسانه‌های انگلیس را نشان می‌دهد. انگلیس که روزی یک امپراطوری قدرتمند بود اکنون باید برای نشان دادن غرورش به چنین راه‌کارهای بچگانه‌ای متوسل شود."


در ادامه این گزارش نوشته شده است، " مردم چین باید این برخورد دولت انگلیس را مورد بخشش قرار دهند. مردم یک کشور در حال پیشرفت شرمندگی یک امپراطوری پیر  و رو به زوال و همچنین کارهای غیرعادی او را برای پنهان کردن این شرمندگی درک میکنند. روابط دیپلماتیک باید بر اساس شناخت واقع‌بینانه قدرت کشورهای طرفین باشد. مهم نیست چین باشد یا انگلیس، مسئله‌ این است که چنین اصلی در روابط میان کشورها نباید نادیده گرفته شود."





انتهای پیام/
برچسب ها: چین ، انگلیس ، امپراطوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار