کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان گفت : تمرکز زدایی باید در تئاتر کشور به ویژه در بحش نمایش آثار هنرمندان در شهرستانها صورت گیرد و این چرخه باید برای دوام این هنر شکل بگیرد .

محمد حاتمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت تئاتر در استانها گفت : مناطق تجاری و شهر های تجاری صرفا نمی تواند فرهنگی باشد و مناطق ساحلی انسان را به سمنتت و بسوی دیگری می کشاند ئدر شهرهایی که بوی فرهنگ و کتاب و تاریخ به مشام می رسد و مردم آمن فرهنگی می باشند هنرمند احساس تعلق می کند .

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد : تهران شهری تجاری نیست و همفت دروازه و یک منشور است و یک مرکز فرهنگی با برخورداری از مکانها و موزه های بی شمار تاریخی و مذهبی است و کاخ و مکانهایی که ستونهای آن تخریب شده ملاک فرهنگی بودن نیسبت و به عنوان پایتخت این مقوله را در بر می گیرد .

کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان در مورد وضعیت مالی هنرمندان تئاتر اضافه کرد : وقتی نتوانند به معیشت برسند آن عشق به انبار رفته و بایگانی می شود و تنها مشکل کم رنگی تئاتر مسئله مالی است و حمایت از هنرمند خسته نباشید نیست و هنرمندان تئاتر توقع ندارد به روی صندلی نشسته و یکی بادشان بزند بلکه در این وضعیت سخت کار می کنند ایران هم مخاطب و هم تئاتر خوب دارد .

حاتمی با اشاره به این موضوع که همه هنرمندان دنبال فعالیت در عرصه های بزرگ تر می باشند ، ابراز داشت : کسی که روزنامه دارد به دنبال افزایش تیراژ فراتر از استان محل کار و سمکونت خود است و برای عرضه آثار خود به دنبال گذشتن از مرز استان و حتی کشور می باشند و هنرمندان دنبال دیده شده در حیطه بزرگتری می باشند و آثار خود را مطرح کنند.

کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان در خاتمه اظهار داشت : اهل قر زدن در حوزه هنر نیستم و با هر جور امکانات کار می کنم و متناسب با امکانات موجود در شهرستانها کار می کنم ./س


برچسب ها: تئاتر ، هنرمندان ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.