طرح‌هاي كلان ملي توسط كميسيون‌هاي تخصصي شورای عالی علوم،‌ تحقیقات و فناوری ارزيابي شده‌اند چنانچه ارزیابی 50 درصد طرح های کلان ملی به اتمام رسیده و ارزيابي سایر طرح‌ها نیز ادامه دارد.

وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات وفناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در یکصد و شانزدهمین جلسه كميسيون‌هاي دائمي شوراي عالی علوم،‌ تحقیقات و فناوری (عتف)  گفت: در اين جلسه براساس ضابطه اجرايي و براساس نظارت بر ماده 23 دستگاه‌ها مكلف شده‌اند که بودجه تملك دارايي خود را به امر پژوهش اختصاص دهند كه بر این اساس قرار است، نامه‌اي از سوي كميسيون‌هاي دائمي شوراي عتف به هيات دولت فرستاده شود تا اين ضابطه اجرايي مانند گذشته شامل كل بودجه پژوهشي دستگاه‌هاي اجرايي شود. 
 
وی در خصوص ارزیابی طرح های کلان ملی اشاره کرد و گفت :ارزيابي طرح هاي كلان ملي در برخي از كميسيون‌هاي تخصصي ارزيابي به صورت 100 درصدي به اتمام رسیده و البته ارزيابي برخي از طرح ها نیز کمتر از 20 درصد پيشرفت داشته است. 
 
احمدی در خصوص میزان حمایت دستگاههای اجرایی از این طرح‌های کلان ملی اظهار داشت : پيش‌بيني مي‌كنيم 50 درصد طرح‌هاي كلان ملي از سوي دستگاه هاي اجرايي مورد حمايت مالي قرار بگيرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.