نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به دلیل سهولت در خرید و تأمین مایحتاج ضروری مردم با قیمت کمتر از نرخ بازار می‌تواند در کنترل بازار در ایام پرتقاضا تأثیرات مثبتی داشته باشد.

علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک میزان تقاضا و مصارف مواد پروتئینی، حدودا 10 درصد افزایش پیدا می‌کند در راستای تأمین نیازهای خانوار، نقش دلالان و واسطه‌ها شکل می‌گیرد و بازار را به سمت و سویی هدایت می‌کنند که احساس کمبود شود و قیمت‌ها افزایش یابد.

وی تصریح  کرد: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در اوایل ماه رمضان در راستای تأمین نیازهای اساسی خانوارها با قیمت کمتر و دسترسی آسان‌تر طبق روال هر سال برپا می‌شود.

ایرانپور با اشاره به بحث ذخیره‌سازی مواد پروتئینی و افزایش ظرفیت کشتارگاه‌ها در ایام ماه رمضان تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی- باید تمهیداتی را در تأمین کالاهای اساسی و کنترل بازار در پیش گیرد تا علاوه بر تأمین مایحتاج ضروری و عدم کمبود هیچ‌گونه نگرانی در افزایش قیمت‌ها وجود نداشته باشد.

نماینده مردم مبارکه گفت: در حال حاضر برنامه‌ای در راستای افزایش قیمت مرغ وجود ندارد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار