اجرای نمایش "هومو ریباس" در ایران

نمایش "هومو ریباس" به شیوه ترکیب فیزیکال تئاتر به کارگردانی یاسر خاسب از سوم تیر در تالار حافظ به روی صحنه می رود.

یاسر خاسب کارگردان و بازیگر نمایش "هومو ریباس" در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت : نمایش "هومو ریباس" بر مبنای روح و انرژی اجرا می شود و به دنبال شناساندن جهان ناشناخته ای از انسان است.
 
وی افزود : این نمایش کاری از گروه بین المللی " بدن دیوانه " است که با نگاهی متفاوت به روح ، ذهن ، جسم خلاق و پر انرژی و بدن انسان معاصر به عنوان یک اتفاق و تجربه ای نو در عرصه هنرهای نمایشی ایران ، در جهان رو به حرکت است .
 
این گروه ترکیبی حرفه ای از هنرهای گوناگون همچون ( نمایشی ، رزمی ، موسیقی ، تجسمی و ....) است که در حوزه تئاتر فیزیکال و مایم معاصر با انسان های هر فرهنگ و زبان و ملیتی در اقسی نقاط جهان ارتباط برقرار می کند .
 
خاسب ادامه داد : نمایش " هومو ریباس " با شیوه ای خاص و کم نظیر برای نخستین بار در تاریخ تئاتر ایران به صحنه خواهد رفت و هدف گروه تئاتر " بدن دیوانه" کشف حلقه گمشده دنیای روح و جسم انسان است ، که در این اجرا به نکات کلیدی ؛ خدا ، انسان ، طبیعت ، انرژی ، آدرنالین ، روح آزاد و ... اشاره می شود.
 
خاسب که نویسندگی و بازیگری این نمایش را نیز بر عهده دارد گفت : مهدی سالی ، امیر امیری ، علی اصغری قجری ، علیرضا شریفی ، محمد رضا شریفی ، سپیده صیفوری ، پروین سلجوقی ، ندا خلیق ، ساغر صباحی ، آناهیتا هوشان ، پردیس زارع ، مریم شجاعی ، خاتون فلاح و مرضیه موسوی دیگر بازیگران نمایش " هومو ریباس" هستند و بامداد افشار آهنگساز ، ملانی آوانسیان و آرش والی نژاد اجرای موسیقی ، شب بو برکند طراحی و ساخت مجسمه ، شیما میر حمیدی طراح لباس و آکسسوار ، رضا حیدری طراح نور ، احمد نگهبان طراح گریم ، حسین ایرجی دستیار کارگردان و برنامه ریز و سیامک شریفان مشاور طراحی این نمایش را بر عهده دارند .
 
وی خاطر نشان کرد : این نمایش از سوم تیر تا 31 تیر ماه سال جاری ساعت 21:30 در تالار حافظ به مدت 40 دقیقه اجرا می شود و علاقمندان می توانند خرید بلیط سه روز نخست را در سایت تیوان با تخفیف انجام دهند.
 
گفتنی است: یاسر خاسب تا کنون پانتومیم معاصر " هدیه مرموز " و پرفورمنس " گل " را در جشنواره های بین المللی هلند ، آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، لهستان ، ارمنستان ، هند ، دانمارک ، برزیل و عراق اجرا کرده است .
 
همچنین ؛ پرفورمنس "ابر" را به صورت مشترک با هلند و برزیل در شهر های آمستردام ، روتردام گرونینگن ، اوتریخ و لاهه و تهران ، پرفورمنس " هما و جنگجو " کار مشترک ایران و ژاپن در تهران ، نمایش " ننه " محصول مشترک ایران و مجارستان را در تهران به صحنه برده است .

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایش ، کارگردان ، مشترک ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار