بررسی‌های کمیته آموزش عالی مجلس از بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت حاکی از بی‌توجهی مسئولان این وزارت‌خانه به بخش‌های آموزشی است.

جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بررسی‌های صورت گرفته توسط کمیته آموزشی عالی نشان می‌دهد توجه وزارت بهداشت به بخش‌های آموزشی بسیار ناکافی بوده است و رشد کیفی در این حوزه‌ها اصلا رضایت بخش نیست. 

وی گفت: اگرچه وزارت بهداشت و درمان از سایر وزارت‌خانه‌ها به لحاظ اعتباری وضعیت بهتری دارد اما در تخصیص اعتبارات رعایت عدالت نکرده است و بودجه بخش‌های آموزشی حوزه سلامت بسیار ناچیز تعیین شده است. 

وی با بیان اینکه پتانسیل 3/5 درصد دانشجویان کشور متعلق به وزارت بهداشت است خاطر نشان کرد: علیرغم این موضوع توجه به بخش آموزش پزشکی در سایه قرار گرفته است و مسئولان این حوزه از این بخش غافل مانده‌اند. 

وی تصریح کرد: لذا بودجه آموزش وزارت بهداشت بسیار جای تأمل و رسیدگی دارد و درخور آموزش پزشکی کشور نیست. 

وی با بیان اینکه هر نوع بی‌توجهی به تربیت نیروهای پزشکی و آموزش آنان می‌‌تواند در آینده آفتی برای سلامت کشور به حساب آید خاطر نشان کرد: امکانات و تجهیزات برای آموزش پزشکی باید درخور این رشته‌ها باشد و نباید آموزش پزشکی به حاشیه رانده شود. 

وی افزود: گزارشاتی که مسئولان وزارت بهداشت به کمیته آموزش عالی ارائه داده‌اند نشان دهنده است که وضعیت آینده سلامت کشور و بخصوص بخش‌های آموزش پزشکی رضایت بخش نیست و باید تعامل و ارتباط بین بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت و وزارت علوم نیز احیا شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.