عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران کارت هوشمند بیومتریک را به منظور شناسایی و کنترل افراد براساس مولفه‌های عنبیه، چهره و اثرانگشت عرضه کرد.

 حمید نوروزی مدیر پروژه کارت هوشمند بیومتریک در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در بیان قابلیتهای این محصول اظهار داشت: کارتهای هوشمند ابزاری بسیار امن؛ دقیق و سریع برای احراز هویت است که با استفاده از شناسایی مولفه‌های بیومتریکی عنبیه چشم، اثر انگشت و چهره ابتدا امکان تایید هویت فرد دارنده کارت را بطور دقیق فراهم می‌کند. 
 
  
 


وی با اشاره به اینکه این کارت پس از تایید هویت به اجرای سایر فرامین موجود بر روی کارت می پردازد افزود: این کارتها برای استفاده در سیستم‌های شناسایی پرسنل، حضور و غیاب و یا کنترل تردد، کارت بیمه، ژتون غذا، پرداخت حقوق و هر موردی که نیاز به شناسایی دقیق و بدون خطا 
دارد مناسب است. 
 
وی با بیان اینکه امکان برنامه نویسی پیشرفته بر روی این نوع کارتها وجود دارد، تصریح کرد: می توان تمام موارد گفته شده را تنها بروی یک کارت پیاده سازی نمود و علاوه بر اطمینان از صحت هویت دارنده کارت از صدور کارتهای متعدد جلوگیری کرد. 
 
به گفته وی در حال حاضر موسسات بانکی و امنیتی بزرگ در دنیا از انواع این کارت برای محفوظ نگه داشتن اطلاعات خود یا مشتریان استفاده می‌کنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار