فرماندار بوکان گفت: به دلیل کاهش بارندگی‌ها و کاهش آب‌های زیرزمینی، لازم است باغداران بوکان نسبت به تجهیز باغات خود به آبیاری نوین و قطره‌ای اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، جمال خسروی در جمع کشاورزان نمونه بوکان، اظهار داشت: توسعه آبیاری تحت فشار و نوین می‌تواند گام موثری در راستای مصرف بهینه آب‌های زیرزمینی باشد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد کاهش میزان بارندگی‌ها در این شهرستان هستیم، تصریح کرد: با کم شدن بارش‌ها مشکلات جدی در این منطقه ایجاد شده است.

فرماندار بوکان با اشاره به میزان اراضی باغی این شهرستان، افزود: هم اکنون 4 هزار و 300 هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که در صورت استفاده آب‌های زیرزمینی در این میزان باغ، شاهد کاهش چشمگیر آب‌های زیرزمینی در این شهرستان خواهیم بود که این امر در بلند مدت مشکلات متعددی را برای کشاورزان ایجاد می‌کند.

وی بر استفاده اصولی از منابع آبی به ویژه در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: برای این منظور باید باغداران نسبت به تجهیز باغات خود به آبیاری قطره‌ای اقدام کنند.

فرماندار بوکان این شهرستان را یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به تولید انواع محصولات کشاورزی در بوکان لازم است تا نسبت به راه‌اندازی کارخانه‌های تبدیلی اقدام شود.

خسروی از خرید تضمینی گندم در این شهرستان خبر داد و افزود: امسال بنا داریم برای خرید تضمینی گندم در بوکان مراکز ثابتی را در نقاط مختلف شهر دایر کنیم که این مراکز اقدام به خرید تضمینی گندم کنند.

وی اعلام کرد: امسال قیمت هر کیلو گندم یک هزار و 50 تومان اعلام شده است/س.

برچسب ها: بوکان ، فرماندار ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.