مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: بیش از نیمی از تالاب‌های استان اردبیل در معرض خطر و نابودی قرار دارند که باید جلوی آن را بگیریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سیدرضا موسوی امروز در گردهمایی احیای تالاب‌های اردبیل در شهر پارس‌آباد اظهار داشت: از 46 تالاب موجود در استان اردبیل بخش عمده‌ای از آنها در معرض آسیب جدی قرار گرفته‌اند که اگر در احیا و حفاظت آنها نکوشیم همان بلایی که سربسیاری از تالاب‌های کشور آمده است بر سر این تالاب‌ها نیز خواهد آمد.

وی گفت: ما کار شناسایی و همچنین مطالعات دقیق و جامع مدیریتی در این تالاب‌ها را هدف حفاظت پایدار قرار دادیم تا هر چه سریع‌تر با راهکارهای کارشناسی بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: البته تحقق این امر نیاز به امر جدی و اراده واقعی از سوی همه علاقه‌مندان به محیط زیست دارد و شایسته است در این زمینه به یک حرکت جهادی احیاگرانه دست بزنیم.

موسوی تنوع زیستی در بخش‌های حیوانی و گیاهی را یکی از بهترین ظرفیت‌های استان اردبیل بیان کرد و گفت: ما هم در شمال و هم جنوب و هم شرق و غرب و مرکز این استان با تنوع زیستی اعم از جانوری و گیاهی روبه‌رو هستیم که اگر از آنها صیانت و محافظت کنیم، قادر خواهیم بود بهره‌وری را نیز افزایش دهیم.

وی از ثبت میل مغان در کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌های رامسر خبر داد و عنوان کرد: ما پیشنهاد کردیم تا مناطق حفاظت شده گزرون گرمی و انزان مشگین‌شهر به سطح مناطق تحت مدیریت محیط زیست افزوده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین ادامه داد: منطقه پارس‌آباد از بهترین مناطق در پذیرایی از گونه‌های مختلف پرندگان است، به طوری که از 257 گونه پرندگان شناسایی شده در این استان بیش از 60 درصد آن در این مناطق و تالاب‌ها حضور دارند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، نابودی ، تالابها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.