سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس از حضور نمایندگان معترض طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در جلسات کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: معترضان طرح تقسیم حوزه‌های انتخابیه و نحوه اضافه شدن بیست نفر به اعضای مجلس شورای اسلامی برای بررسی دلایل اعتراض‌شان در جلسات این هفته کمیسیون حضور می‌یابند.

دخیل عباس زارع‌زاده مهریزی نماینده مردم مهریز و سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از حضور معترضان طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: معترضان طرح تقسیم حوزه‌های انتخابیه و نحوه اضافه شدن بیست نفر به اعضای مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی دلایل اعتراضاتشان در جلسات هفته جاری این کمیسیون حضور می‌یابند.
 
وی با بیان اینکه این طرح در کارگروه کمیسیون شوراها نهایی شده است، خاطر نشان ساخت: از یکشنبه هفته جاری تک تک معترضان به کمیسیون شوراها دعوت می‌شوند تا پس از بررسی دلایل اعتراض آنها، طرح تکمیل و برای بررسی و تصویب در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.
 
سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در پایان تصریح کرد: پس از دریافت نظرات و پیشنهادات نمایندگان معترض اگر امکان داشت نظرات آنها در طرح اعمال خواهد شد و در غیر این صورت آنها توجیه خواهند شد تا در صحن علنی مجلس خیلی بحث ایجاد نشود.

گفتنی است؛ براساس اصل 44 قانون اساسی، هر 10 سال یک‌بار باید حدود 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود، این اتفاق آخرین بار در سال 78 رخ داده بود و براساس مصوبه مجلس در آن سال تعداد نمایندگان از 270 به 290 نفر افزایش یافت.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار