معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت در اجلاس معاونين درمان دانشگاه ها گفت: هر خدمتي كه به مردم ارائه مي شود باید در راستاي اهداف سلامت كشور باشد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، ايرج حريرچي ضمن بيان اين مطلب گفت: هدف اصلي ما در طرح تحول نظام سلامت، ارتقاء سلامت و افزايش طول عمر مردم، محافظت از مخاطرات بيماری و افزايش رضايتمندي مردم است.

وي تصريح كرد: هر اقدامي كه انجام مي شود بايد منطبق با اين الگو باشد و با اين الگو سنجيده شود.

 حريرچي با تاكيد بر كامل بودن طرح تحول نظام سلامت و اشاره به اين كه اين طرح جزء اولين برنامه هايي است كه توسط وزير بهداشت و با مشاركت مديران و كارشناسان وزارت بهداشت تدوين و به دولت ارائه شده است، گفت: اصلاحات در حوزه سلامت جزء اولين اقداماتي بود كه وزير بهداشت به آن پرداخت و به صورت طرح به دولت ارائه داد.

معاون توسعه مديريت و منابع با اشاره به افزايش كل بودجه سلامت در ستاد، دانشگاه ها و بيمه ها تاكيد كرد: با تامين منابع مالي در حوزه سلامت هيچ توجيهي براي عدم موفقيت و عدم كاركرد نداريم.

دكتر حريرچي افزود: منابع لازم در اختيار دانشگاهها و بيمارستان ها قرار گرفته است بنابراين معاونت هاي درمان سعي كنند منابع را در جايي كه ضرورت دارد هزينه كنند و بيشتر مديريت محور و برنامه محور باشند چرا كه همه راه حل ها به پول ختم نمي شود.

وي تزريق منابع و نيروي انساني در موارد غير ضروري را باعث كاهش بهره وري در طرح دانست و گفت: اين گونه اقدامات، در بعضي موارد موجب كاهش كل خدمات ارائه شده مي شود.

حريرچي در ادامه یادآور شد: بايد تغيير ديدگاه دهيم و از تبديل شدن به دستگاه هاي هزينه محور بپرهيزيم، اصلي ترين وظيفه ما ارائه خدمت است نه خريد خدمت.

وي در پايان خطاب به معاونين درمان و توسعه دانشگاه ها تصريح كرد: معاونين دانشگاه ها ضمن محدود كردن هزينه ها، بر اجرا و هزينه كردها نظارت كامل داشته باشند و با توجه به امكانات دولت هزينه كنند، همچنين مديران مالي و روساي حسابداري انضباط مالي داشته باشند چرا که تجربه نشان داده است اين روش باعث بهبود و تسريع در كارها مي شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار