دكتر سيد ضيا هاشمي معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم معرفی سرپرست جدید دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: دانشگاه باید مستقل باشد و دانشگاهیان احساس کنند که در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند .

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، دراين مراسم که با حضور معاونان استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان دانشگاهی و استانی برگزار شد دكتر هاشمي  در سخناني اظهار داشت : رشد علمی تنها به رشد مقالات و کتب علمی نیست بلکه علم باید در خدمت جامعه باشد ولی در حال حاضر مقالات دانشگاههای ما، مشکلات جوامع دیگر را حل می کنند.

وی افزود:ایران اسلامی در تدوین مقالات علمی به خوبی عمل کرده و در رده شانزدهم جهان قرار دارد ولی در تجاری سازی علم و تاثیر آن بر حوزه اقتصاد فعالیت مناسبي نداشته ودر اين خصوص تفاهم بین دانشگاهیان در رده های مختلف با بخش صنعت و صنعتگران می تواند این رتبه را بهبود بخشد.

وی با بيان اينكه نباید موضوع فرهنگ در دانشگاه ها به نصب چند پلاکارد و برگزاری جلساتی تکراری خلاصه شود ، گفت : فرهنگ، جهت گیری ها را صورت می دهد و باید توجه بیشتری به این مقوله مهم به ویژه در دانشگاه ها صورت گیردواگر به فرهنگ، سطحی نگاه کنیم، ظلم بزرگی به فرهنگ کرده ایم زيرا بايد فرهنگ، انگیزه ساز بوده و عاملی برای تلاش و کوشش بیشتر باشد.

دكترهاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تاثیر علم بر جوامع و نقش راهنمای دانشگاه نسبت به جامعه پرداخت و گفت: سرمایه انسانی در جامعه امروز، سرمایه ای در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جوامع است و امروزه قدرت علم به عنوان قدرت اول در دنیا مطرح است و قدرت های نظامی و مالی جایگاهی نظیر قدرت علمی ندارند.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم با تاكيد بر اينكه ارتباط دانشگاه با صنعت در دانشگاه صنعتی اروميه به دلیل ماهیت این دانشگاهبايد هر چه بيشتر تقويت شود ،با قدردانی از تلاش های صورت گرفته از سوی رئيس سابق دانشگاه صنعتی ارومیه، اقدامات عمرانی کلان را نتیجه تلاش وي و کارکنان اين دانشگاه عنوان کرد و گفت: در افق عمرانی این دانشگاه، سه هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که این امر نشان از برنامه ریزی های خوب مدیریت سابق دانشگاه صنعتی ارومیه است و باید مدیریت جدید نیز اهتمام بیشتری در حوزه های مختلف انجام دهد.

در این آیین برخی از مسئولان و اساتید دانشگاه صنعتی ارومیه نیز به بیان پیشنهادات خود برای تسریع در رسیدن به اهداف دانشگاه پرداختند.


انتهای پیام/

گفتني است در پايان اين برنامه با قدردانی از خدمات دكتر ایرج میرزایی،  دكترقادر رضازاده به عنوان سرپرست جدید دانشگاه صنعتی ارومیه معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.