رییس جمهوری افغانستان پیشنهاد عبدالله عبدالله یکی از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور مبنی بر مداخله سازمان ملل متحد در بررسی نتایج آرا مردم در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت و از آن استقبال کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه اعلام کرد که ˈحامد کرزیˈ در دیدار با شورای سراسری علمای این کشور گفت: با هر دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در تماس بوده و راه حلهایی را برای حل این مشکل به آنان پیشنهاد کرده است.

عبدالله عبدالله روز پنجشبنه هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خواهان مداخله سازمان ملل متحد در امور انتخابات افغانستان و حل مشکل در جابجایی آرا شد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی 24 خرداد برگزار شد.

در دور اول انتخابات که در16 فروردین برگزار شده بود، عبدالله 45 درصد آرا و احمدزی 31.5 درصد آرا را بدست آورده و به دور دوم راه یافته بودند.

قرار است نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات در 11 تیر و نتایج نهایی آن روز 31 این ماه اعلام شود.

کرزی گفت: عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی می توانند با میانجیگری سازمان ملل متحد و یا از طریق معاونان ریاست جمهوری و نمایندگان دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، این مشکلات را حل کنند.

به گفته وی، اکنون نامزدان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید یکی از این دو را حل را بپذیرند.

کرزی به شورای علمای افغانستان گفت: مشکلات در انتخابات بطور طبیعی در هر کشوری بوجود می آید اما راه حل برای آن وجود دارد و مردم افغانستان نگران نباشند، هر مشکل راه حلی دارد و مشکلات انتخابات این کشور نیز حل می شود.

کرزی رسیدگی به این مشکلات را وظیفه کمیسیون های انتخاباتی افغانستان دانست که آنان مطابق با قانون به این مشکلات رسیدگی خواهند کرد.

کرزی همچنین تاکید کرد که برای انتقال قدرت آماده شده و مراسم تحلیف دور سوم ریاست جمهوری افغانستان پس از ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

عبدالله عبدالله روز چهارشنبه هفته گذشته رابطه خود را با کمیسیون های انتخابات افغانستان قطع کرد و ناظران خود را از مراکز شمارش آرأ در سراسر این کشور فرا خواند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار