برای لاغر شدن، باید چربی سوزی انجام گیرد و هر ورزشی بدن را از مرحله مصرف‌ گلوکز به مرحله مصرف چربی برساند، مفید است و موجب لاغر شدن می‌شود.

دکتر کورش منصوری، متخصص طب فیزیکی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: فرآیند چربی سوزی به کمک ورزش و فعالیت بدنی، به میزان سنگینی ورزش و مدت زمان تداوم ورزش بستگی دارد و هر ورزش هوازی که ضربان قلب را بالا ببرد و بدن را به مرحله چربی‌سوزی برساند، مناسب است.

وی ادامه داد: دو ورزش دوچرخه سواری و پیاده‌روی، هر دو هوازی بوده و برای لاغر شدن مناسب است ولی انجام هر کدام، شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد که در افراد مختلف متفاوت است.
افرادی که تنگی کانال نخاعی دارند و یا مشکلاتی شبیه به این در ستون فقرات مواجه‌اند، دوچرخه‌سواری ورزش مناسب‌تری است. با دوچرخه‌سواری و قرار گرفتن به حالت خمیده، تنگی کانال نخاعی رفع شده و احساس راحتی بیشتری برای فرد وجود دارد. و از طرف دیگر در دوچرخه‌سواری عضلات سنگین و بزرگ بدن به کار گرفته می‌شود و فشار بیشتری بر بدن وارد شده و  کالری بیشتری می‌سوزد.

دکتر منصوری اضافه کرد: پیاده‌روی، مادر تمام ورزش‌ها است. چرا که تمام‌ آیتم‌ها از قبیل: سرعت، مسافت، میزان مصرف انرژی و زمان قابل کنترل است و بهترین نوع ورزش است البته در شرایطی که فرد از سلامت کامل بهره‌مند باشد و توان پیاده روی را داشته باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ورزش ، چربی ، ضربان قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار