عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر داد:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر داد:
به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران
مهندس سید محمد بیاتیان افزود: اعلام ریز قیمت خودروها از وظایف شورای رقابت نیست و این شورا بر اساس قانون باید صرفاً نسبت به تنظیم و تعیین دستورالعمل قیمتگذاری خودرو اقدام نماید.
عضو کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان تأکید کرد: گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان هفته گذشته در جلسهای با حضور وزیر صنعت و معدن و مدیران عامل دو شرکت بزرگ خودروساز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرائت شد و با اکثریت قاطع مورد تصویب اعضای این کمیسیون قرار گرفت.
*شورای رقابت حرف آخر را خواهد زداین نماینده مجلس با اشاره به این که گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان پس از تصویب در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به هیأت رییسه تقدیم شده، اظهار کرد: گزارش مذکور این هفته در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
بیاتیان با بیان این که قیمتگذاری خودرو از وظایف قانونی شورای رقابت است و این شورا نیز در این راستا دستورالعملی را نهایی و اعلام نموده، تصریح کرد: هر چند خودروسازان نسبت به قیمتهای اعلام شده معترض هستند اما ساز و کار قانونی به صورتی است که در نهایت خودروسازان باید شورای رقابت را قانع کرده و در غیر این صورت از قانون تمکین نمایند.
وی با تأکید بر این که در صورت ادامه اختلاف نظر خودروسازان و شورای رقابت، طبق قانون شورای رقابت نظر آخر را خواهد داد و حرف آخر را خواهد زد، اضافه کرد: در صورت عدم تمکین خودروسازان، ساز و کار قانونی برخورد با عدم اجرای دستورالعمل قیمتگذاری خودرو مشخص است و در این ارتباط شورای رقابت اختیارات قانونی لازم را داراست.
*بسیاری از هزینه هایی که خودروسازان اعلام می کنند کاذب استاین نماینده مجلس با اشاره به این که قرائت گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان، قطعاً در قیمت خودروها تأثیر خواهد گذاشت و موجب اصلاح و کاهش قیمتها خواهد شد، اظهار کرد: در بسیاری از بخشها هزینههای سربار اعلام شده از سوی خودروسازان، هزینههای کاذب هستند و قیمتهایی که بر این اساس تعیین شده، صحیح نیستند و باید کاهش یابند.
بیاتیان با بیان این که با اعلام گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان، شرکتهای خودروساز باید در قیمتهای خود تجدید نظر کرده و آنها را اصلاح نمایند، تصریح کرد: با قرائت این گزارش پیشبینی میشود انواع خودرو یک تا دو میلیون تومان کاهش قیمت داشته باشند.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که خودروسازان با قرائت این گزارش در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اصلاحات خود را شروع نمودند، خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد تحول در کیفیت و قیمت خودرو و هزینههای مرتب بر تولید خودرو در کشور باشیم.
انتهایپیام/
چرا تویوتا یاریس بدون گمرکی (مثلا در کیش) حدود 40 میلیون قیمت داره و پژو پارس هم همون قیمته؟
آیا این دو خودرو در کیفیت باهم برابرند؟
چرا مجلس محترم در مقابل این همه زور گویی ها و قیمت بالا و کیفیت پایین خودرو سکوت می کند و پاسخ شفاف به ملت نمی دهد
مگر مردم چه گناهی کردند که باید ارابه های مرگ رابا این قیمت سوار شون
البته فکر کنم شاید در قسمت هایی از این خودرو طلا بکار رفته که ما اطلاع نداریم!!!!!!؟؟؟؟؟؟