فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت قدرت ملی و معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، سردار یحیی شرفی در جلسه شورای فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت با محوریت برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای شیمیایی سردشت که در سالن حوزه استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت قدرت ملی و معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با جان‌فشانی از آب و خاک و نظام دفاع کردند و در این راستا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و نسل حاضر هنوز نتوانسته خدمتی که توسط رزمندگان انجام شد ادا کند.

شرفی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی کلکسیونی از فرهنگ، مذاهب و اقوام مختلف است و همه قومیت‌ها در رابطه با حفظ نظام اسلامی هزینه کرده‌اند، تصریح کرد: در پارک‌موزه دفاع مقدس آثاری که بیانگر عظمت، شکوه، همت و غیرت همه اقوام این استان باشد خلق نشده تا شاخصی برای نسل‌های آینده باشد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: نمادهای ارزشی دفاع مقدس باید حفظ شود و باید برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کرد.

شرفی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس هنوز در آذربایجان‌غربی جاری است و یکی از مواردی که می‌تواند موجب تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و مصداق بارزی از وحدت تمامی قومیت‌ها و مذاهب در کنار هم باشد بحث بمباران شیمیایی سردشت است.

وی اضافه کرد: باید نمادهایی ایجاد و در المان‌های شهری با این مفهوم اقداماتی انجام شود و با سیاست‌های بیمه‌ای، تشویقی و حمایتی برای معرفی ایثار و شجاعتی که مردمان این منطقه داشتند این صحنه‌ها را حفظ و توسعه دهیم.

شرفی تصریح کرد: باید پارک‌موزه عظیمی ایجاد و نقش و سهم همه قومیت‌ها و مذاهب برجسته شود که به عنوان کار اساسی فراموش شده در آذربایجان‌غربی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید در فضای مجازی سایت‌هایی در این خصوص طراحی شود و تمام اقدامات، آثار و جنایت‌های انجام شده در این سایت‌ها ارائه شود و مطالب نیز به روز باشد.

شرفی تصریح کرد: باید در راستای برگزاری کنگره ملی مراسم بزرگداشت شهدای بمباران شیمیایی استان برنامه‌ریزی مفصل و کار تبلیغاتی عظیمی انجام شود و انعکاس خبری جدی در این رابطه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین باید اطلاعیه‌های مشترکی در راستای محکومیت جنایت و ارائه مظلومیت مردم منطقه صادر شود و در حوزه قانون‌گذاری باید در کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص این موضوع برنامه‌ریزی شود تا نمایندگان بتوانند از ظرفیت‌های قانونی و بودجه‌ای خود به نحو احسن استفاده کنند و اعتباراتی در این راستا در نظر گرفته شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: این جلسه مقدمه‌ای برای اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت در راستای برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای شیمیایی سردشت و نیز مقدمه‌ای برای انجام کارهای زیرساختی فرهنگی، ایجاد نمادها و پارک‌موزه قوی در آذربایجان‌غربی است/ش/ن.

برچسب ها: ایران ، انتظامی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.