مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه میانگین مصرف آب شهروندان استان مرکزی 28 لیتر پایین تر از کشور است گفت: میانگین مصرف آب در کشور برای هرنفر 280 لیتر در شبانه روز است که این میزان در استان 252 لیترمی رسد.

به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، به مصرف درست و صرفه جویی مردم در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: با این روند مصرف و با اعمال مدیریت مصرف سالانه 6 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده که امید می رود با این روند امسال نیز ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف آب بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب شرب تاکید و از شهروندان خواست تا از شستشو و مصرف غیرضروری پرهیز کنند تا با قطع و یا کمبود فشار آب مواجهه نشویم.

خلیلی با اشاره به اینکه با صرفه جویی بین شش تا 10 درصدی در مصرف آب تابستان امسال قطعی آب در شهرهای استان نخواهیم داشت گفت: با توجه به محدودیت هایی که امسال در تامین آب شرب استان وجود دارد با صرفه جویی مردم و برنامه ریزی های صورت گرفته امسال قطعی و یا جیره بندی آب نخواهیم داشت.

وی شهرهای اراک، خمین، ساوه، دلیجان، تفرش و محلات را از جمله شهرهای دانست که باید صرفه جویی منابع آبی بیشتر باشد.

خلیلی برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی و اجرای برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی از جمله برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب در استان اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری این برنامه ها فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و جراید است.

وی در ادامه از اجرای طرح انتقال آب در دلیجان خبردادو گفت: طرح آبرسانی به این شهر ظرف مدت یک ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

خلیلی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مرحله اول تصفیه خانه ساوه نیز از فردا آغاز خواهد شد افزود: این طرح هم در مدت سه ماه آینده تکمیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون 3 هزار و 600 کیلومتر شبکه آب و هزار و 400 کیلومتر شبکه فاضلاب در استان ایجاد شده است و 5 هزار کیلومتر شبکه هم در دست اجرا است.

گفتنی است یکم تا هفتم تیرماه بعنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.
 
برچسب ها: میانگین ، مصرف ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.