كارگروه مشترک به منظور توسعه مبادلات با كشورهای حاشيه دريای خزر تشكيل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ديدار با معاون بازاريابی سازمان توسعه تجارت پيشنهاد تشكيل این كارگروه مشترک را با هدف توسعه مبادلات با كشورهای حاشيه دريای خزر را مطرح كرد.

رضا مسرور افزود : گسترش همكاري های بين المللی ، توسعه مراودات تجاری و فعال سازی مسيرهای تجاری بين المللی نيازمند تأسيس كارگروهی متشكل از سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان توسعه تجارت برای هم افزايی ظرفيت های دو طرف در راستای گسترش ترانزيت كالا و افزايش درآمدهای ارزی كشور است .

وی در اين ديدار به تشریح و مزیت های كريدور شمال –جنوب مسير تجاری ايران و چين از طريق راه آهن چين به بندر اكتائو و قزاقستان و سپس به بندرانزلی پرداخت و افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی برای فعال سازی كريدورهای بين المللی كه از مسير اين منطقه عبور می كند از طریق رایزنی با مسئولان بلند پایه کشور و کشورهای حاشیه دریای خزر تلاش خواهد کرد.

مير ابوطالب بدری ؛ معاون بازاريابی و تنظيم روابط سازمان توسعه تجارت کشور ، منطقه آزاد انزلی را مكانی بسيار مناسب برای حضور سرمايه گذاران خارجی اعلام كرد و افزود: اقدامات صورت گرفته از سوی اين منطقه در ماه های به توسعه ظرفيت های ترانزيت بين المللی كشور كمک می كند .

وی با بيان اينكه رايزنان اقتصادی سفارتخانه های ايران در كشورهای ديگر می توانند نقش بسزايی در توسعه مراودات تجاری كشور ايفا کنند، اظهار امیدواری کرد: با اتصال بندرانزلی به شبكه راه آهن كشور و با توجه به مزايای قانونی و موقعیت استراتژیک منطقه آزاد انزلی ، شاهد تحولات بزرگی در ترانزيت تجاری خارجی باشیم.

انتهای پیام /ش/ن


برچسب ها: منطقه ، آزاد ، انزلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.