معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت
به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ازروابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران حناچی ، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: بعد از زلزله بم سؤال این بود که اگر زلزله ای مشابه با زلزله بم در هر کدام از شهرهای کشور اتفاق بیفتد آیا وضعیت بهتر از این خواهد بود، شیوه پاسخ دادن به این سؤال به نوعی توانست نقشه راه آینده ی موضوعی تحت عنوان نوسازی بافت های فرسوده و لزوم توجه به این مسئله را آشکار سازد.
وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی بازسازی و نوسازی شهر بم و همچنین موانع و مشکلات در روند بازسازی این شهر، بر لزوم استفاده از تجارب نوسازی در دنیا تأکید کرد.
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی انجام اقدامات اجتماعی را مقدم بر انجام اقدامات اجرایی و کالبدی در روند نوسازی بافت های فرسوده دانست و گفت: تجربیات تیم های حرفه ای در دنیا نشان می دهد اقدامات اجتماعی، اقدامات نرم افزاری، مشارکت نیروهای محلی و ... قبل از هرگونه اقدام اجرایی و کالبدی در موفق شدن نوسازی تأثیرگذار است.
حناچی با اعلام این که در حال حاضر در آستانه برنامه ششم توسعه قرار داریم، اظهار داشت: هم اکنون کوهی از تجربیات را پشت سر داریم که می بایست از این تجربیات درس بگیریم و چنانچه در آستانه برنامه ششم درست عمل نماییم بهره های خوبی نیز کسب خواهیم کرد و به نقطه هدف دست خواهیم یافت.
وی با با اشاره به نقش توسعه گران (developers)، یادآور شد: اگر به تجارب دنیا نگاه کنیم می بینیم که شرکت هایی از جنس بخش خصوصی با حمایت و تأیید صلاحیت از طرف حاکمیت و بخش دولتی برای انجام چنین اقداماتی تشکیل شده اند که ما امروز این شرکت ها را به عنوان developer می شناسیم.
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: این شرکت ها از زمان تعریف یک پروژه تا زمان بهره برداری از آن حضور دارند و بعد از بهره برداری نیز پروژه را مدیریت می کنند که همین امر باعث ارائه کیفیت خوب می شود.
وی در این باره افزود: این حلقه مفقوده در کشور ما نیز وجود دارد و ما نیز به سمت آن رفته ایم و حس نیاز به آن داشته ایم ولی تاکنون آن را ساماندهی نکردیم که شایسته است developer ها در قانون نیز مورد شناسایی قرار بگیرند و دولت نیز از طریق این developer ها به پروژه ها کمک کند.
انتهای پیام/