برگ برگ فتنه 88 حاوی در‌س‌هایی آموزنده و عبرت‌انگیز است؛ آشكار‌تر شدن هر‌چه بیشتر نقش ممتاز ولی‌فقیه و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد‌ظله)‌ در برون‌رفت از بحران‌سازی براندازان، اثبات عظمت ملت بابصیرت، دین‌مدار و ولایت‌محور ایران، عمق کینه دشمنان ملت و تفكیك صف دوستان انقلاب و نظام از دشمنان آن و... همگی از در‌س‌ها و بركات فتنه 88 است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 1388 هم تجديد حياتی برای 13 آبان‌ها و 16 آذر‌ها و 22 بهمن‌ها و هم منشا و مبدا تحولات نوينی چون 22 خرداد و 9 دی بود.

خرداد تا 22 بهمن روز شمار 30 سال انقلاب بود. روند حوادث 88 ماهه پس از انتخابات به خوبی نشان داد "تجديد حيات نظام سياسی جمهوری اسلامي ايران" جامع ترين تعبير برای وصف تحولات اين برهه حساس پس از انقلاب است.

گزارش پيش رو يکی از مهم‌ترين روزهای حوادث اين نبرد 8 ماهه( 22 خرداد و 23 خرداد 88) را بررسی کرده است.

سه‌شنبه، 8 دی، بعد از یک هفته تعطیلی؛ دغدغه نمایندگان مجلس توهین‌های صورت گرفته در روز عاشورای حسینی بود
 
ایرنا می‌نویسد: "نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته تعطیلی امروز در حالی در ساختمان بهارستان قدم نهادند که دغدغه‌‌ آنان به عنوان وکلای ملت توهین‌هایی بود که روز عاشورای حسینی به مقدسات و ولایت فقیه صورت گرفته بود. به همین خاطر فضای جلسه‌ علنی مجلس متاثر از حوادث رخ داده بود؛ به گونه‌ای که در هنگام نطق علی لاریجانی رئیس مجلس، نمایندگان ملت با مشت‌های گره کرده بارها و بارها شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر ضد انقلاب، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست و الله اکبر را در خانه‌ی ملت طنین انداز کردند.
 
همچنین نمایندگان مجلس با شعار "یا حسین یا حسین" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه‌" ساختمان بهارستان را ترک کردند و راهپیمایی خود را از مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی و در خیابان‌های اطراف آن آغاز کردند. در این راهپیمایی همه نمایندگان اعم از اصولگرا و اصلاح طلب، شیعه و سنی و حتی اقلیت‌های دینی حضور داشتند و در هتک حرمت صورت گرفته نسبت به عاشورای حسینی شعار سر دادند.
 
قدرت‌الله علیخانی نماینده‌ قزوین، داریوش قنبری نماینده‌ی ایلام، مصطفی کواکبیان نماینده‌ سمنان، مجید نصیر پور نماینده‌ سراب، عبدالله کعبی، نماینده‌ آبادان از جمله اعضای فراکسیون اقلیت بودند که در این راهپیمایی حضور داشتند.
 
خاتمی و موسوی دست در دست اوباما به جنگ امام حسین (ع) آمدند

ایرنا نوشت: روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در تذکری در صحن علنی مجلس اعلام کرد: "خاتمی و موسوی دست در دست اوباما به جنگ امام حسین (ع) آمده‌اند".

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای درباره وقایع روز عاشورا اعلام کرد: "آقای سید علی موسوی حبیبی بدون اینکه در صحنه اغتشاشات حضور داشته باشد در یکی از خیابان‌های فرعی تهران (خیابان شادمان) در حدود ساعت 12 الی 13 ششم دی در حین حرکت، به دست سرنشینان یک دستگاه خودرو با سلاح گرم هدف ترور قرار گرفته که به علت تاخیر در انتقال به بیمارستان دچار خونریزی شدید شد و فوت کرد.

تحقیقات گسترده برای شناسایی عنصر یا عناصر تروریست ادامه دارد، همچنین دو نفر با هویت معلوم در روز یاد شده در تقاطع خیابان‌های انقلاب و حافظ در جریان حمله و تهاجم با اشیای سخت به ماموران نیروی انتظامی زخمی شدند و پس از انتقال زخمی شدند و پس از انتقال به بیمارستان جان باختند. یک نفر نیز با هویت نا‌معلوم به علت سقوط از پل و دو نفر با هویت معلوم بر اثر برخورد خودرو با آنان در تجمع اغتشاش گران جان باختند.

جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در جمع خبرنگاران به مردم اطمینان داد که دستگاه قضایی هیچ گونه اغماضی دربر خورد با اغتشاش‌گران نخواهد داشت.

مراسم تشییع منتظری بهانه‌ای بود جهت دفع کینه نسبت به اصل انقلاب

ایلنا نوشت: علی لاریجانی رئیس مجلس در صحن علنی مجلس اعلام کرد: "مراسم تشییع آقای منتظری بهانه‌ای بود جهت دفع کینه نسبت به اصل انقلاب، آیا این اتفاق جز فرصت‌طلبی نام دیگری دارد؟ همه‌ کسانی که حتی نقدی بر آرای سیاسی ایشان وارد می دانستند، حرمت فقاهت را پاس داشتند و به مقام علمی ایشان احترام گذاشتند و حکمت و ادب حوزه‌ فکری امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را نشان دادند، آیا پاسخ این متانت سیاسی و ادب اجتماعی و دینی، چنین گستاخی‌هایی آن هم در شهر کریمه‌ اهل بیت بود؟ هر چند مردم انقلابی و آگاه استان قم با حضور در صحنه، پاسخ این شناخت سیاسی را دادند اما وجه ضد ملی ماجراجویی‌های اخیر را بیشتر روشن کرد.

لاریجانی با محکوم کردن حوادث روز عاشورا گفت: ما حساب جریان‌های سیاسی داخل انقلاب، نظیر جریان‌های موسوم به چپ در نظام را از چنین افراد ضد‌انقلاب جدا می دانیم، چه آنان عموما حسن سابقه در دیانت و تعلق خاطر به انقلاب و آرمان‌های امام(ره) داشته‌اند.اما انتظارهم داریم برخی از آقایان که در حوادث انتخابات اعتراضاتی داشته‌اند به هوش بیایند، و با این همه اماره و بینه، مسیر خود را به طور روشن از این جریان زشت کار، جدا کنند نه این که مجددا بیانیه صادر و در آن فضا را غبار آلوده‌تر کنند.

طلاب و مردم قم هتك حرمت به عاشورا را از سوی اغتشاش گران محكوم كردند

فارس می‌نویسد: طلاب و مردم قم در اعتراض به هتك حرمت به مقدسات با تجمع در گلزار شهدای قم به صورت كفن پوش حركت خود را به سمت حرم مطهرحضرت معصومه(س) آغاز كردند. راهپیمایان دراین مراسم با سر دادن شعارهای «اطاعت از رهبری ضامن نصرت ماست؛ نه سازش نه تسلیم پیام ملت ماست»، « منتظری بهانه، سوسول فقیه نداره» و ... هتك حرمت به عاشورا را از سوی اغتشاش گران را محكوم كردند.

حجت‌الاسلام قرائتی، استاد حوزه و دانشگاه با حضور درشبكه خبر گفت: ملت 70 میلیون نفری ایران به عنوان وزارت اطلاعات هر جا كه فتنه‌گران را پیدا كردند معرفی كنند. در سوره احزاب آیه 60 در مورد منافقین و مرجفون، كسانی كه در شهر و جامعه ایجاد شایعه و فتنه می كنند آمده است این افراد در جامعه زلزله روانی ایجاد می‌كنند و امروز ابزار آنها اینترنت و شب نامه و سایر روش‌های پخش شایعه است. طبق آیه قرآن این افراد باید به روش فرهنگی و ظریف شناسایی و دستگیر شده و به سخت ترین روش مجازات شوند."

دانشجویان دانشگاه آزاد كه در دفتر جاسبی شعار میدادند "مفسد اقتصادی اعدام باید گردد؛ فائزه هاشمی اخراج باید گردد" به رئیس دانشگاه مهلت چند روزه‌ای دادند تا اقدام به اخراج فائزه هاشمی كه نقش محسوسی در برخی تحركات در این دانشگاه در روز 16 آذر و سپس حضور در آشوب‌های روز عاشورا داشته است نماید. دانشجویان در یك اقدام انقلاب همچنین عكس حضرت امام را با عكس جاسبی كه در كنار تمثال مقام معظم رهبری قرار گرفته بود جایگزین كردند.»

شبكه خبر دانشجو نوشت: «اعضای دفتر تحكیم وحدت، جنبش عدالتخواه دانشجویی، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل دانشجویان سراسر كشور در پی اهانت‌های صورت گرفته در روز عاشورای حسینی به مقدسات دینی از سوی فرقه سبز در مقابل قوه قضاییه تجمع كردند. دانشجویان با شعارهای "حی علی خیر العمل، حرف بسه عمل عمل"، "فتنه گرعاشورا، اعدام باید گردد" و ... از مسئولان این قوه برخورد با سران فتنه طبق قانون مجازات اسلامی را مطالبه نمودند»


چهارشنبه، 9 دی، سانسور خبری رسانه‌های بیگانه از حماسه‌آفرینی بزرگ مردم در 9 دی ماه

رجانیوز: "در ظهر عزا حرمت ارباب شكستند علمدار كجایی، این فتنه گران راه عزاداران تو بستند علمدار كجایی"

شعاری بود كه جمعیت كم نظیر راهپیمایان تهرانی در خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب بارها و بارها آن را فریاد زدند.
راهپیمایان تهرانی كه همزمان با اقصی نقاط كشور در خیابان‌های تهران حضور پیدا كردند تا انزجار و خشم خود را از حرمت شكنی نسل جدید منافقین به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) اعلام كنند، در ادامه نیز با شعارهایی نظیر: "لعن علی عدوك یا حسین، خاتمی و كروبی و میرحسین"، "هرجا كه اغتشاشه، فائزه رد پاشه"، "جمهوری اسلامی شعار مسلمین است، جمهوری ایرانی حرف منافقین است"، "خامنه ای كیست علی زمان، مرگ بر این خوارج نهروان"، "به كوری منافق، بسیجی بیدار است، برای هر بسیجی شهادت افتخار است"، "ما منتظریم تا علی اذن دهد، چشم سران فتنه را كور كنیم"، "مرگ بر آمریكا"، "مرگ بر موسوی"، "مرگ بر كروبی"، "مرگ بر خاتمی"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر منافق"، "كروبی بی‌سواد، آلت دست موساد"، "وقت عزا دست می زنه فائزه، سكوت هاشمی براش جایزه؟"، "سی سال توی جبهه‌ها، بسیجی‌ها رو زدن، صدام حسین نتونست، با میرحسین اومدن"، "حرف ما یك كلام، محاكمه والسلام"، "جنبش اشرافیت، گوگوش شده حامی‌ات"، "مرگ بر سه حسین، صدام حسین، بارك حسین، میرحسین" و ... نسبت به سران فتنه خشم خود را ابراز كردند.

همچنین راهپیمایان هنگامی كه در مقابل بانك صادرات شعبه كالج كه در روزعاشورا توسط اغتشاش گران به آتش كشیده شده بود تجمع كردند، با نشان دادن این ساختمان شعارهای "این سند جنایات موسوی است"، "ما عاشق حسینیم، دشمن میرحسینیم" و ... را سر دادند.

آیت‌الله علم‌الهدی: اگر توبه نكردید شما محاربید و این مردم و این نظام با شما به عنوان محارب برخورد می كنند.

ایسنا نوشت: آیت‌الله علم‌الهدی به عنوان سخنران مراسم نهم دی تهران گفت: "ما به سران فتنه اعلام می‌كنیم كاری را كه شما شروع كردید از بغی شروع كرده و به مخاربه رساندید، شما حركتتان را با بغی شروع كردید به معنای طلب ناحق، مطالبه ناحق در برابر نظام عدل می‌شود.
بغی، امام عادل این امت رهبر عظیم الشان در 29 خرداد در خطبه نماز جمعه شما را به حق دعوت كردند، گفتند اگر اشكالی به انتخابات دارید از طریق قانونی رسیدگی كنید، مطالبه ناحق كردید بر طبل مخالفت با جمهوری اسلامی كوبیدید و بغی ورزیدید، بغی شما بستر را آماده كرد، جریان الحادی كفر و ماركسیستی و منافقین ناپاك در بسر آن آمدند و این حركت را شروع كردند، در عاشوار بغی شما به محاربه انجامید، حركت روز عاشورا دقیقاً محاربه بود، همه شاهدیم شعارهای كه منافقین روی سایتشان از 16 آذر گذاشتند، آشوب گران عاشورا آن شعارهای منافقین را سردادند، پس آنها دستیار منافقین بودند، فرمانده روز عاشورا منافقین بودند، امام بزرگوار در جریان عملیات مرصاد فرمودند منافقین محارب‌اند و هر كس در داخل كشور با منافقین اعلام همكاری كند، آن هم ملحق به آن منافق است و مهدور الدم است، منافقین فرمانده عملیات روز عاشورا بودند، این ها نه تنها اعلام همكاری كردند بلكه سرباز و پیاده نظام منافقین شدند، آن‌ها محارب بودند پس به ملاك حكم امام در عملیات مرصاد كسانی كه این غائله را به پا كردند محارب‌اند، به این سران فتنه، این جمعیت میلیونی، ملت اعلام می‌كند چون رهبر معظم انقلاب برای شما راه توبه را باز كردند در یك ضرب‌الاجلی كه باید دستگاه قضایی كشور معین كند شما باید توبه كنید و به دامن رهبر بازگردید و اگر توبه نكردید شما محاربید و این مردم و این نظام با شما به عنوان محارب برخورد می كنند."

در پایان شركت كنندگان در این تجمع با امضای طوماری خطاب به آیت الله آملی لاریجانی خواستار برخورد قاطع با سران فتنه شدند.

حمایت بنی صدر از آشوبگران روز عاشورا

ابوالحسن بنی صدر در گفتگو با شبكه راشاتودی با حمایت از آشوب گران روز عاشورا، گفت: "این حركت‌های اعتراض آمیز و آشوب طلبانه از ابتدا در اعتراض به نتایج انتخابات 22 خرداد بود، اما اكنون كل نظام را هدف قرار داده است، "بنی صدر رمز اتحاد تمامی مخالفان را در ضدیت با نظام اسلامی دانست و گفت: "تمامی مخالفان آماده تشكیل دادن حكومتی دموكرات در ایران هستند. "وی در نهایت خود را یكی از این افراد معرفی كرد."
 
سردار رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: "قطع به یقین حالتی كه در موضوع كشته شدن سید علی موسوی انجام شده، مبین آن است كه وی در مسیری قرار گرفته و در حال حركت ترور شده است."

رجانیوز می‌نویسد: "عده‌ای از هواداران موسوی در دانشگاه شریف، در حالی كه سایر دانشجویان به جمع میلیونی مردم معترض در خیابان آزادی پیوسته بودند، با استفاده از محیط خلوت دانشگاه و در ادامه سیاست روز عاشورای حامیان موسوی در هتك حرمت از عزاداران حسینی، به خیمه عزاداری برپا شده در این دانشگاه هجوم برده و این خیمه را به آتش كشیدند، این خیمه عزاداری كه توسط هیئت الزهرای (س) دانشگاه شریف، یكی از هیئت های پرمخاطب این دانشگاه و از شب اول محرم در ساختمان ابن سینای دانشگاه شریف برپا شده بود، عصر امروز در آتش كینه حامیان موسوی سوخت، این در حالی است كه هتك حرمت این جماعت از روز عاشورای حسینی موجب خروش میلیونی مردم ایران شده بود، این آتش سوزی كه بلافاصله توسط دانشجویان دانشگاه خاموش شد، موجب خشم دانشجویان دانشگاه شریف با گرایش های مختلف سیاسی شده است.

نگرانی دولتمردان امریکایی از پشتیبانی مستقیم و آشکار از جنبش سبز

واشنگتن پست می‌نویسد: "دولتمردان آمریكایی به شدت نگران هستند كه پشتیبانی مستقیم و آشكار از جنبش سبز باعث آسیب رسیدن به آن شود، اما اكنون كه اوباما به طور آشكار از این جنبش حمایت كرده و حمایت آشكار وی مورد انتقاد قرار گرفته است، وقت آن رسیده كه آمریكا هر كاری كه از دستش برمی‌آید، چه به طور آشكار و چه پنهان برای كمك به این جریان انجام دهد، دولت اوباما و دیگر دولت‌های غربی باید سیاست‌های خود را هم راستا و موازی جریان سبز كنند و حركات این جریان را به خوبی انعكاس و سیاست های خود را بر آن بیشتر متمركز كنند".

این روزنامه با تأكید بر اینكه باید جنگ حامیان موسوی كه جنگ برای آزادی است، مورد تقویت و كمك خارجی قرار بگیرد، ادامه داد: "لازم نیست كشورهای غربی تعاملات دیپلماتیك خود را با ایران به طور كامل قطع كنند، ولی باید طوری رفتار كنند كه حاصلش این شود كه ایران یك كشور دیكتاتور متزلزل در حال سقوط است و با رفتارشان این موضوع را القا كنند".

به نوشته این روزنامه آمریكایی اوباما هنگامی كه با كنار گذاشتن متن از پیش آماده شده در جریان دریافت جایزه نوبل در ماه جاری میلادی گفت این مسئولیت همه مردم و ملت‌های آزاد است كه مشخص كنند كه ما ماهواره تظاهر كنندگان ایران هستیم، تا حدودی سیاست آمریكا را به مسیر درست بازگرداند.

فارس می‌نویسد: محسنی اژه‌ای دادستان كل كشور در جلسه غیرعلنی مجلس حاضر شد و به سؤالات و اظهارات نظر نمایندگان پاسخ گفت. محسنی اژه‌ای اظهار داشت: "مطمئن باشید كه تعقیب قضایی سران فتنه به فراموشی سپرده نخواهد شد و پرونده موسوی و كروبی در حال تكمیل است، در غائله روز عاشورا نیز برخی اقدامات حرمت شكنان عنوان مجرمانه ارتداد و محاربه دارد و اگر این مسئله از سوی سران فتنه تكذیب نشود و برائت جسته نشود، جرم همراهی با مرتدین و محاربین هم به جرایم قبلی آن ها اضافه خواهد شد، "

(برای دریافت متن کامل گزارش اینجا و اینجا کلیک کنید)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار