قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:امسال براساس مصوبه هیات دولت برای اشتغال معتادان پس از ترک، پنج درصد از اعتبار طرح های اشتغالزایی کشور برای اشتغال این قشر هزینه می شود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، سردار جزینی در حاشیه همایش طلایه داران تبلیغ، سبک زندگی در بجنورد، گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای معتادان می توان انتظار داشت که این قشر پس از ترک، مجددا به گردونه اعتیاد بازنگردند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 350 هزار معتاد در کشور وجو دارد ،افزود: اکنون شش هزار مرکز ترک اعتیاد خصوصی در کشور وجود دارد که قادرند حدود 50 درصد از معتادان را تحت پوشش قرار دهند.

سردار جزینی اظهار داشت: این مراکز می توانند حداقل در سال 700 هزار معتاد را تحت پوشش ترک اعتیاد قرار دهند.

وی افزود: همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور 18 مرکز نگهداری معتادان پرخطر را نیز تجهیز کرده که این گروه از معتادان پس از شناسایی با حکم قضایی در این مراکز تحت درمان ترک اعتیاد قرار می گیرند

وی گفت: امسال دولت تدبیر و امید 300 میلیارد ریال برای پوشش بیمه ای معتادان مصوب کرده است که در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اجرای این طرح بیمه ای قرار می گیرند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: سال گذشته نیز دولت 220 میلیارد ریال برای اجرای طرح بیمه معتادان مصوب کرده بود اما این اعتبار اختصاص داده نشد.

سردار جزینی گفت: بررسی ها نشان داده که تنها 20 درصد از معتادان موفق به ترک اعتیاد می شوند و 80 درصد افرادی که در مراکز ترک اعتیاد درمان می شوند، بار دیگر به چرخه اعتیاد بازمی گردند.

وی بیکاری و نبود اشتغال، عدم پذیرش معتاد از سوی جامعه را از عوامل اصلی برگشت معتادان به چرخه اعتیاد، با وجود ترک موقت، آن دانست.

وی در جهت حمایت از بهبود یافتگان معتادین گفت: چهارهزارو 600 نفردر کشور برای مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد 110الی 120 نفر واجد شرایط مسکن شناسایی شده اند./س

برچسب ها: بودجه ، اشتغال ، کشور ، معتادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.