پس از افشای طرح‌های ترور چندین باره "نبیه بری" از سال 2005 تا کنون که عمدتا با محوریت رژیم صهیونیستی صورت می گرفت نگرانی‌ها در مورد سلامت وی در لبنان افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از"الاخبار"؛ روز جمعه «نخستین گردهمایی اختیاری جنبش امل» به دلیل اطلاعات امنیتی رسیده لغو شد و این اولین باری نیست که از جنبش امل خواسته می‌شود کنفرانس خود را به تاخیر بیندازد. از سال 2005 این جنبش مجبور شد به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه در راستای عملیات‌هایی که ممکن است آن را هدف قرار بگیرد فعالیت‌های خود را کم کند. اتفاقی که در کنفرانس مربوط به «امام موسی صدر» در سال گذشته و امسال رخ داد و سپس همه اینها به اخبارهای امنیتی فعلی مبنی بر توطئه ترور «نبیه بری» رئیس جنبش امل ختم می‌شود.
 
بر اساس اطلاعات رسمی و بعد از تماس‌های تلفنی"نهاد مشنوق" وزیر کشور و برخی دستگاه‌های امنیتی با نبیه بری، نیروهای مقاومت لبنان مجبور شدند کنفرانس جنبش امل را تعطیل کنند. اما اوضاع دیگر مناطق لبنان نیز بهتر نیست؛ از یکسو روز جمعه در منطقه "ضهرالبیدر" واقع در شرق لبنان و از سوی دیگر بازداشت سه مظنون به عملیات تروریستی در هتلی در بیروت، به نگرانی‌ها در جامعه لبنان دامن زده است.
 
نبیه بری در حال حاضر در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود و حتی نزدیکان به وی نیز به سختی به او دسترسی دارند، تمامی راههای منتهی به «عین‌التینه» محل اقامت او بسته شده و علاوه بر آن تعدادی دیگر از راههای ارتباطی بیروت نیز همین وضعیت را دارند.
 
از سال 2005 تا سال 2014 همواره عین‌التینه و رئیس آن در خطر بوده‌اند، یکبار با هدف ترور نبیه بری دو بمب در مسیر منطقه «الزهرانی» جنوب لبنان کار گذاشته شده بود و اطلاعات نشان داد مزدوران رژیم صهیونیستی در پشت پرده این اقدام بوده‌اند. پس از این توطئه‌های ترور وی تکرار شد در سال 2012 برخی اطلاعات جمع شده توسط کشورهای اروپایی نشان از طرح ترور نبیه بری به وسیله 5 تن از اعضای القاعده داشت . در سال 2013 اطلاعات فرانسه اسنادی به بری تحویل داد که حاکی از توطئه‌ای دیگر برای ترور وی بود. در فوریه امسال 2014 نیز نیروهای امنیتی لبنان تعدادی از افراد گردان تروریستی "عبدالله عزام" را بازداشت کردند که قصد ترور نبیه بری را داشتند.
 
به هر ترتیب نگرانی‌های جامعه لبنان در مورد شخص نبیه بری و توطئه ترورهای چندین باره وی رو به افزایش است، مسئله‌ای که هوشیاری بیشتر نیروهای امنیتی این کشور را می‌طلبد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار