نائب رییس مجلس راه پیشرفت کشور را بر تصمیم‌گیری مبتنی بر دانش و پژوهش استوار دانست و افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان یک نقطه محوری و کلیدی در تبیین نقشه راه و مسیر حرکت مجلس ایفای نقش می‌کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛سید محمدحسن ابوترابی صبح امروز (1 تیرماه) در سمینار مشترک مراکز پژوهش پارلمانی ایران و کره جنوبی، برگزاری این سمینار مشترک می‌تواند کلید واژه ارتقا همکاری دو پارلمان در عرصه قانونگذاری و فراهم آوردن بستر همکاری دو دولت ایران و کره‌جنوبی باشد.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان یک نقطه محوری و کلیدی در تبیین نقشه راه و مسیر حرکت مجلس ایفای نقش می‌کند.

نایب رئیس مجلس، در تشریح عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس با ارتباط با بیش از 5 هزار چهره علمی و استفاده از نظرات مراکز دانشگاهی و پژوهشی، در ارائه نقطه نظرات مبتنی بر نگاه کارشناسی به نمایندگان مجلس نقش مهمی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: اراده جدی مجلس، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران با الهام از قرآن کریم، تصمیم گیری براساس نگاه کارشناسی است.

نماینده مردم تهران، شهرری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در زمان انقلاب مجموعه دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور حدود 180 هزار نفر بود که بیش از 80 درصد آنها در مقطع کارشناسی بودند اما امروز جمعیت دانشگاهی ایران از به بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست تولید علم در دنیا را در اختیار دارد، گفت: این سرعت و شتاب در تولید دانش مرهون جامعه بزرگ علمی و دانشگاهی کشور است که باید از این ظرفیت عظیم در همه مراحل تصمیم‌گیری کشور استفاده شود.

ابوترابی فرد راه پیشرفت کشور را بر تصمیم‌گیری مبتنی بر دانش و پژوهش استوار دانست و افزود: اسلام تنها راه رسیدن به سعادت را سلوک علمی می‌داند و پژوهش و تحقیق لازمه رسیدن به دانش و علم است.

وی با تاکید بر لزوم تبدیل دانش به فناوری، تصریح کرد: امروز جوانان ایرانی گام بلندی در تبدیل دانش هسته‌ای به فناوری صلح آمیز هسته‌ای داشته است و ایران اسلامی از سرعت خوبی در این زمینه برخوردار است اما از این شتاب راضی نیستیم و امیدوارم جمهوری اسلامی ایران با کشورهای پیشگام در خلق دانش و تولید فناوری همچون کره جنوبی همکاری بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: تجاری سازی دانش در دستور کار ایران است از همین‌رو ارتباط نزدیک دو کشور ایران و کره‌جنوبی در حوزه علم و دانش را ضروری می‌دانم.

نائب رییس مجلس با بیان اینکه قاره آسیا در هزاره سوم نقش تاثیرگذار و محوری خود را به دست خواهد آورد، گفت: آسیا امروز در اقتصاد جهان نقش نخست را دارد و دو کشور ایران و کره‌جنوبی از زوایای مختلف می‌توانند همکاری مشترکی داشته باشند و با پایه‌های مستحکم مردم‌سالاری می‌توانند همکاری مشترکی خود را توسعه دهند.

پایان پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار