پلیس پاکستان برای متفرق کردن هواداران یک روحانی مخالف دولت گاز اشک آور شلیک کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس پاکستان امروز دوشنبه برای متفرق کردن هواداران یک روحانی مخالف دولت گاز اشک آور شلیک کرد. 

گزارشگر خبرگزاری رویترز اعلام کرد حدود دو هزار تن از هواداران "طهیر القدری" که اغلب در کانادا سکونت دارد با پلیس پاکستان مقابل فرودگاه واقع در نزدیکی اسلام آباد درگیر شدند. 

قرار بود طهیر القدری ساعت هفت بامداد به وقت محلی ، دو به وقت گرینویچ ، وارد پاکستان شود. 

همزمان با درگیری ها در فرودگاه بین المللی بی نظیر بوتو هنوز مشخص نیست که آیا هواپیمای طهیر القدری مطابق برنامه وارد پاکستان شده است یا خیر. 

پلیس مسیرهای اصلی منتهی به فرودگاه را مسدود و تلفن های همراه را برای جلوگیری از ارتباط معترضان با یکدیگر قطع کرده است. 

هواداران طهیر القدری مقابل فرودگاه شهر راولپندی نزدیک اسلام آباد فریاد می زدند : "زنده باد ارتش "و " انقلاب در راه است ". 

قدری در آستانه بازگشت به پاکستان اعلام کرد آماده رهبری "انقلاب " علیه دولت است و از اقدامات ارتش قدردانی کرد. 

وی در حالی قرار است به پاکستان بازگردد که ارتش عملیاتی همه جانبه را علیه شبه نظامیان در مرز با افغانستان آغاز کرده است و شمار بسیاری از اتباع پاکستان این منطقه را ترک کرده اند. 

"نواز شریف "که زمانی توسط ارتش برکنار شد مدت‌هاست که با اقدامات ارتش مخالف است و مناسبات چندان مطلوبی با ارتش ندارد. 

انتشار خبرها درباره بازگشت مجدد طهیر القدری گمانه زنی ها درباره اینکه ارتش در نظر دارد از وی به عنوان اهرمی برای به حاشیه راندن دولت غیرنظامی پاکستان استفاده کند افزایش داده است. 


در همین خبرگزاري رويترز گزارش داد که مقامات فرودگاه پاکستان اعلام کردند هواپيمای حامل يک روحانی مخالف دولت در مسير ورود به اسلام آباد ، پايتخت ، به سمت شهر ديگری تغيير مسير داده است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار