نخست وزیر استرالیا اعلام کرد کشورش هر کاری را برای ممانعت از بازگشت شهروندانی که به گروه های تروریستی افراطی در سوریه و عراق پیوسته اند، انجام خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، "تونی ابوت " نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد کشورش هر کاری را برای ممانعت از بازگشت شهروندانی که به گروه های تروریستی افراطی در سوریه و عراق پیوسته اند ، انجام خواهد داد.

این اظهارات تونی ابوت نشان می دهد تندروهای کشورهای غربی به ویژه استرالیا نقش مهمی را در درگیری های خاور میانه ایفا کرده اند.

وی که در ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا ، با خبرنگاران سخن می گفت در ادامه تاکید کرد :"استرالیا هر اقدام ممکن را برای توقف بازگشت تروریست ها به این کشور انجام خواهد داد."

ابوت همچنین با اشاره به موفقیت این کشور در توقف روند ورود غیرقانونی  پناهجویان به این کشور گفت دولتش متعهد به ممانعت از بازگشت شهروندان افراطی به استرالیا است.

دولت استرالیا در حال حاضر به طور جدی فعالیت شهروندانی را که اکنون در کنار برخی گروه های تروریستی افراطی در سوریه و عراق در حال مبارزه هستند ، دنبال می کند.

"جولی بیشاپ" وزیر امور خارجه استرالیا هفته گذشته در مصاحبه با رسانه ها گفت حدود 150 استرالیایی در کنار گروه های افراطی در حال مبارزه هستند و حمایت و همکاری این  استرالیایی ها با افراط گرایان نگران کننده است.

وی افزود :"استرالیایی هایی که با گروه های افراطی همکاری می کنند ، در صورت بازگشت به استرالیا می توانند تهدید امنیتی ایجاد کنند و ما آنچه را در توان داریم برای شناسایی آنها به کار خواهیم بست."

از زمان آغاز جنگ در سوریه در سال 2011 تاکنون صدها افراطی خاور میانه ای تبار از کشورهای غربی به برخی گروه های افراطی پیوسته اند برخی از آن ها اتباع استرالیا هستند که در میادن نبرد آموزش دیده اند و برخی از آن ها حتی به گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش پیوسته اند.

گزارش های خبری حاکی است برخی استرالیایی ها همچنین با پیوستن به  گروه داعش وارد عراق شده اند و با نیروهای دولتی این کشور در حال جنگ هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار