برای نخستین بار در کشور کمربند ایمنی هوشمند حساس به بدن با قابلیت هشدار گویا توسط یک جوان 22 ساله فیروزآباد فارس ساخته شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مخترع کمربند ایمنی هوشمند گفت : این کمربند از نظر شکل و ظاهر همانند سایر کمربندها است ولی در ساخت آن از سنسورهای حساس به بدن و سنسورهای وزنی استفاده شده وتا زمانی که کمربند از روی بدن راننده وسرنشین جلو خودرو به شکل صحیح عبور نکند یا بسته نشود خودرو روشن نخواهد شد.

مسعود تمدن ادامه داد : در صورتی که کمربند از پشت سر یا به صورتی دیگر بسته شود خودرو روشن نمی شود و در صورتی که در حین حرکت کمربند باز شود سیستم گویا فعال و هشدار می دهد و بعد از گذشت مدت زمان محدودی دور موتور پایین می آید و سرعت خودرو به 40 کیلومتر می رسد.

مسعود تمدن لیسانس برق و مخترع این کمربند گفت: اگر راننده بخواهد چیزی را که به زیر پایش افتاده و یا بخواهد کودک خود را برای تفریح بر روی پای خود قرار دهد خودرو اگر خاموش باشد روشن نمی شود و اگر در حرکت باشد سرعت کم و برای راننده تخلف ثبت می شود.

این اختراع برای نخستین بار در کشور ساخته شده و امکان تقلب و قانون گریزی هم در آن وجود ندارد و نمونه خارجی آن هم تاکنون وجود نداشته و با قیمت بسیار پایین قابل نصب بر انواع خودروهایی قدیمی و جدید و دیزلی است. و قابل استفاده برای کمربندهای صندلی عقب نیز هست.

خلفی رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت :‌ این اختراع اردیبهشت امسال به شماره 70604 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید.

کمربند ایمنی هوشمند با سنسور حساس به بدن از سوی شرکت ایران خودرو نیز دارای تأییدیه است.

انتهای پیام/



برچسب ها: ساخت ، کمربند ، ایمنی ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.