رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از شیوع بیماری لمپی اسکین گاوی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ دکتر محسن ورجاوند از شیوع بیماری لمپی اسکین گاوی در کشور خبر داد و اظهار داشت: این بیماری غیر بومی است و تمامی گاوها و گوساله ها را در هرسنی درگیر نموده و باعث تلفات زیادی نیز می شود که در حال حاضر واکسیناسیون با توان حداکثری و استفاده از کلیه نیروهای دامپزشکی شهرستان در گله های گاو و گوساله منطقه انجام می شود.

ورجاوند با اشاره به همکاری کلیه داروخانه های شهرستان جهت فروش سموم مورد نیاز دامداران با پائین ترین قیمت افزود: معدوم سازی دام های مبتلا و مشکوک، سم پاشی و ضدعفونی کردن دام ها و جایگاه آنها، جلوگیری از رفت و آمد و نقل و انتقال دام به مکان های دیگر و مایه کوبی دام های حساس از جمله اقدامات پیشگیرانه و کنترلی دامپزشکی در مواجهه با این بیماری است.

وی تصریح کرد: به منظور اطلاع رسانی به دامداران و توجیه دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی در مورد بیماری لمپی اسکین اقدام به چاپ هزار نسخه اطلاعیه بهداشتی و نیز تشکیل جلساتی با دامپزشکان بخش خصوصی و اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی شهرستان شده است.

وی از روستائیان خواست تا با در نظر گرفتن نحوه شیوع و گسترش این ویروس از ورود گاو آلوده بین گاوهای سالم جدا خودداری نموده و از گسترش آن با استفاده از رعایت نکات بهداشتی جلوگیری نمایند./ش/ن

برچسب ها: شیوع ، بیماری ، گاوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.