سياست هاي كارشناسي شده بانک مرکزي در 10 ماهه گذشته منجر به کاهش نرخ تورم شده است.

هادي حق شناس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، تورم را از نشانه هاي يک اقتصاد بيمار عنوان و افزود: وظيفه ذاتي بانک مرکزي کاهش نرخ تورم و افزايش ارزش پول ملي است که در اين زمينه بانک مرکزي موفق عمل کرده است.

عضو سابق کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با مثبت ارزيابي کردن سياست کاهش نرخ تورم از سوي بانک مرکزي خواستار ادامه آن شد و افزود: سياست دولت و بانک مرکزي تورم تک رقمي است که با تحقق آن زمينه افزايش رشد اقتصادي فراهم مي گردد.

حق شناس گفت: نرخ تورم بالا دهک هاي پايين را به دليل نداشتن دارايي بيشتر متضرر مي کند از سوي ديگر تورم بالا سرمايه گذاران را به سمت فعاليت هاي غيرمولد سوق مي دهد بنابراين تورم پايين براي سرمايه گذاران و اقشار کم درآمد مفيد است.

اين كارشناس مسائل اقتصادي تاکيد کرد: تورم در اقتصاد مانند تب در بدن انسان است بنابراين دولت و بانک مرکزي ابتدا بايد تب را کنترل کنند آنگاه با اتخاذ سياست هاي پولي و مالي مناسب زمينه سرمايه‌گذاري در کشور فراهم مي گردد.

حق شناس با تاکيد بر سياست هاي كارشناسي شده بانک مرکزي در راستاي مهار تورم گفت: با استقلال بانک مرکزي در 10 ماهه گذشته پايه پولي و نقدينگي خوب مديريت شده است در حالي که در گذشته حجم نقدينگي بخاطر افزايش چاپ پول به شکل افسار گسيخته اي افزايش مي يافت و آثار تورمي آن را همگان شاهد بوديم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار