بسته خبری کافه کتاب در سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران یادی از همرزمان و نیروهای شهید چمران کرد و کتاب ستارگان ستاد جنگ‌های نامنظم را برای این هفته معرفی کرد.

اوایل جنگ بود که با هوشمندی شهید دکتر مصطفی چمران ستاد جنگ‌های نامنظم تشکیل شد و حسابی جلوی پیشروی‌های دشمن را گرفت.


حال در سالروز شهادت این عارف شهید یادی از ستارگان و همرزمان آسمانی‌اش کردیم برای همین از دو همرزم در صدد جنگ‌های نامنظم که نویسنده کتاب ستارگان جنگ‌های نامنظم هم هستند دعوت کردیم تا به کافه کتاب این هفته ما بیایند.

آقایان سعید ابوالحسن چوبدار و محمد نخستین ماهر دو نیروی شهید چمران بودند که امروز کتاب ستارگان ستاد جنگ‌های نامنظم را تهیه و تدوین کردند.

در این گفتگو سعید ابوالحسن چوبدار گفت: از اوایل جنگ تا بعد از شهید شدن شهید چمران تا به حال کسی به نیروهای شهید چمران نپرداخته بود و شهدای والا مقامی که داشت هر کدام یک ستاره بودند مثل شهید رجبی، شهید شاهسوند و مثل شهید رستمی.

به هر حال این‌ها گمنام بودند و من و آقای نخستین برآن شدیم که این کتاب را جمع آوری کنیم.

در ادامه محمد نخستین ماهر نویسنده دیگر کتاب هم گفت: ما درحقیقت برای خودمان و اینکه یاد ما نرود این‌ها چه کسانی بودند این کتاب را جمع آوری کردیم براساس اطلاعاتی که خودمان و دیگران داشتیم در واقع این اطلاعات یک قطره‌ای است از آن دریا و هیچی نیست. یعنی ما برای هر کدام از این شهدا می‌توانیم 10 کتاب به اندازه این کتاب بنویسیم برای هر کدامشان.

اما 8 سال جنگ، گنجی بود برای ما که نقشه راهش جستجو در زندگی همین ستاره‌هاست.

محمد نخستین ماهر در ادامه افزود: شهید چمران به وسیله این افراد کاری کرد که عراق حمله‌ور به سوی ایران را که هر آن می‌خواست سرازیر شود بیاید داخل، در پشت آبهایی که به زیر پاهایشان روانه کرد، فقط دژ زده بود که ما به سراغ آنها نرویم یعنی در حال فرار.

و در آخر محمد نخستین ماهر به محمد مسعود مصدرالامور مدیر بسته خبری کافه کتاب از سندیت این کتاب گفت: این رزمنده‌ها وقتی شهید شدند پیش خود ما جان دادند. و ما با بعضی از آنها زندگی کردیم و همه چیزهایی که دیدیم در این کتاب نوشتیم ولی خیلی از مطالب را هم از خانواده‌هایشان گرفتیم و به نظر من این شهدا هیچ نیازی به این کار ما ندارند و این ما بودیم که با یادآوری آنها خواستیم خودمان را بسازیم.

بسته خبری کافه کتاب ویژه اخبار 21 شبکه یک سیما شما را به خواندن این کتاب همراه با یک فنجان قهوه داغ دعوت می‌کند.

تا کتاب و کافه کتابی دیگر...

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.