مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز قیام خونین 19 دی اعلام کرد: مردم قم با گذشت 34 سال از قیام 19 دی با همان بصیرت و استقامت پای اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و حمایت و تبعیت از ولایت فقیه ایستاده‌اند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، در بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم آمده است: قم مبدأ شکل گیری و آشیانه اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی است. نقش مردم قم در رویش، رشد و به ثمر نشستن شجره طیبه انقلاب اسلامی، نقشی بی‌بدیل و غیر قابل انکار است. حرکت اسلامی و انقلابی مردم ایران بر ضد رژیم منحوس پهلوی، در 15 خرداد 1342 و حتی پیش از آن، از شهر مقدس قم و به پیشتازی روحانیت و همراهی مردم بصیر و آگاه این دیار آغاز شد و پس از فراگیر شدن این خیزش بزرگ اسلامی مردم قم با بصیرت و شجاعت مسبوق به سابقه خویش، از پای ننشستند و تا پیروزی نهایی به حمایت و اطاعت از رهبری نهضت اسلامی حضرت امام خمینی پرداختند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حرکت انقلابی مردم قم در 19 دی 1356 در حقیقت آخرین میخ بر تابوت حکومت طاغوت بود که با پیگیری آن در سایر نقاط کشور به پیروزی افتخار آمیز و عبرت آموز حق بر باطل منتهی شد. در این روز تاریخی، مردم قم در پاسخ به اهانت بی‌سابقه مزدوران رژیم به امام امت و در حمایت از مرجعیت شیعه و رهبری نهضت اسلامی، جان بر کف به میدان آمدند و سینه خویش را در برابر گلوله دژخیمان رژیم پهلوی سپر کردند تا برای همیشه تاریخ به الگوی ولایت مداری و بصیرت تبدیل شوند.
در پایان این بیانیه خاطرنشان شده است: مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره یوم الله 19 دی و شهدای گلگون کفن به حق پیوسته در این روز بزرگ، اعلام می‌دارد مردم قم اکنون نیز با گذشت 34 سال از آن روز به یاد ماندنی، با همان بصیرت و استقامت پای اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و حمایت و تبعیت از ولایت فقیه ایستاده‌اند و در این راه پر افتخار آماده هرگونه حماسه آفرینی و جان نثاری هستند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.