"سامانتا پاور" نماینده آمریکا در سازمان ملل مانع از صدور بیانیه شورای امنیت در رابطه با شهادت 5 فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست شد و انتقاد مستقیم از رژیم صهیونیستی را خط قرمز واشنگتن دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جلسه روز گذشتع شورای امنیت سازمان ملل که نماینده امریکل مانع از صدور بیانیه شورای امنیت در رابطه با شهادت 5 فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست شد.

"ویتالی چورکین" نماینده روسیه در شورای امنیت که ریاست شورا را بر عهده دارد، به خبرنگاران اعلام کرد که این بیانیه قرار بود به درخواست فلسطینی‌ها صادر شود، اما یکی از اعضا خواستار لحن شدیدتر و یک عضو دیگر مخالف اشاره مستقیم به رژیم‌صهیونیستی بوده است.

دیپلمات های حاضر در این نشست گفتند که نماینده آمریکا در شورای امنیت اعلام کرده است که هرگونه بیانیه‌ای که مستقیما از رژیم صهیونیستی انتقاد کند، "خط قرمز" واشنگتن است.

 این دیپلمات‌ها که نخواستند نامشان فاش شود، همچنین از درخواست اردن برای شدیدتر شدن لحن بیانیه خبر داده‌اند.

پس از گم شدن سه صهیونیست در الخلیل، نظامیان صهیونیست تا کنون  صدها تن را بازداشت کرده‌اند و  دستکم 5 فلسطینی نیز به شهادت رسانده‌اند، اما آمریکا و دیگر کشورهای غربی تاکنون از محکوم کردن اقدامات تل‌آویو خودداری کرده‌اند.

از سوی دیگر معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل درباره تهدیدات تروریستی در خاورمیانه به ویژه سوریه، عراق و یمن هشدار داد. 

چورکین در جمع خبرنگاران گفت: "جفری فلتمن" نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی علاوه بر گزارشی که به طور علنی به اعضا شورا ارائه داد در جلسه شور و مشورتی که پشت درهای بسته صورت گرفت درباره تهدیدات تروریستی در خاورمیانه به ویژه عراق، سوریه و یمن هشدار داد که بسیار مهم بود. وی افزود: از دیدگاه روسیه اقدامات تروریستی فقط منوط به یک جا نیست بلکه تروریست‌ها به عملیاتی فراتر از مرزها در کشورهای گوناگون می اندیشند که درحال حاضر شاهد فعالیت های آنان درعراق و سوریه هستیم. چورکین گفت: در نشست غیرعلنی شورای امنیت توجه اعضا را به برنامه تامین مالی تروریسم جلب کردیم به ویژه آنکه در عراق و سوریه قادر به فروش نفت و افزایش توانایی خود هستند به مانند هر آنچه که در لیبی می گذشت. وی از احتمال تصویب قطعنامه ای درباره تروریسم در شورای امنیت طی ماه جاری میلادی خبر داد. چورکین ارائه بیانیه مطبوعاتی از سوی شورا درباره ربودن سه نوجوان اسرائیلی و خشونت های مرتبط با آن را نیز مطرح و توضیح داد که این اقدام فقط بدان معناست که شورا در جریان است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: جلسه ، شورای ، امنیت ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار