پس از گذشت مدتها بلاخره وزارت دادگستری آمریکا سند حقوقی محرمانه‌ مجوز حمله هواپیماهای بدون سرنشین به یک تبعه این کشور را منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز، یک دادگاه استیناف فدرال روز گذشته سندی محرمانه مربوط به توجیهات قانونی حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به یک تبعه این کشور را منتشر کرد.

در سال2011 در پی صدور این سند پهپادهای آمریکایی با حمله به محل اختفای "انوار الواکی" وی را به قتل رساندند.

"دیوید بارون" سرپرست وقت دفتر امور حقوقی وزارت دادگستری آمریکا این سند را  نوشته و در آن بیان کرده قانون اساسی و قوانین ایالتی مانعکشتن فردی در وضعیت واکی نیست و رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند دستور مرگ وی را صادر کند.

درخواست نهادهای مدنی برای ارائه مجوزهای قانونی حملات پهپادی، پس از آن به دادگاه ارائه شد که حمله تابستان 2011 هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطقی در یمن به مرگ "انور الواکی" یکی از فرماندهان القاعده متولد امریکا و همچنین "سمیر خان" که او هم تابعیت آمریکایی داشت، منجر شد. 

پس از آن نیز در اکتبر سال 2011 نیز "عبدالرحمن الواکی" پسر انور و یک شهروند آمریکایی دیگر، در جریان حمله پهپادهای آمریکایی در یمن کشته شدند.

پس از این حملات، افکار عمومی آمریکا ارائه اسناد قانونی مربوط به این حملات را خواستار شد، اماقاضی مسئول این پرونده، اعلام کرد اختیار صدور دستور انتشار این اطلاعات را ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار