ورزشکاران از لحاظ نیاز به انرژی و ویتامین‌های آنتی اکسیدانی دو تا سه برابر دیگر افراد عادی است.

دکتر سید علی کشاورز متخصص تغذیه و رئیس گروه تغذیه بالینی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در شرایط معمول زندگی انسان معمولا نیازهای خود را از طریق رژیم غذایی متعادل تأمین می‌کند اما در زندگی انسان دوران‌ها و شرایطی وجود دارد که ممکن است نیازهای انسان با رژیم غذایی متعادل تأمین نشود. این شرایط ممکن است در دوره‌های خاصی از زندگی انسان مانند دوران‌های بارداری، شیردهی، بلوغ و سالمندی و نوجوانی بیماری و ورزشکاری باشد.

وی ادامه داد: ورزشکاران در شرایط سنگین تمرینات ورزش و مسابقات، نیاز بیشتری دارند که ممکن است با یک رژیم غذایی متعادل تأمین نشود. چرا که نیاز به انرژی در ورزشکاران دو تا سه برابر افراد غیر ورزشکار است و طبیعی است که در چنین شرایطی نیاز به ویتامین‌هایی که در متابولیسم نقش دارند و یا ویتامین‌های آنتی اکسیدانی حداقل دو تا سه برابر افراد عادی است.

کشاورز با بیان این که برای ورزشکاران استفاده از مکمل‌ها نه تنها به پیشگیری از ابتلا به بیماری ها کمک می‌کند افزود: علاوه بر این مکمل‌ها به تضمین سلامتی، پیشگیری از آسیب‌های ورزشی و موجب حفظ و ارتقا قدرت بدنی می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار